#1 Skrevet Mars 9, 2008 hei har en feilkode på abs brensene.. å det blinker hele tiden i (!) tegnet pluss at abs lampa lyser.. kommer ingen pip på grund av defekt varsellyd ... denne feilen oppstår helst på tørt føre å ikke noe når det regner eller er bløtt på vegen.. ikke peiling på hvorfor men kansje noen her inne vet noe om dette.. kan kjøre en stund før feilen kommer.. forsvinner når jeg dauer å starter bilen igjen.. å kan komme igjen etter en stund.. føler muligens. ihverfall det ifølge vag-com. håper virkelig ikke styreenhet.. noen som vet dette.. har lest noe om det her på forumet men ingen før her som har merket at den ikke lyser når det er blødt på vegen.. altså kan være tilfeldig at den ikke lyser på blødt føre.. men de siste dagene her har det regnet å da her den ikke lyst å i dag begynte det å bli tørt på vegen å da kom feilen opp igjen.. arg .. takker for alle svar hvis det kommer noen bilde av feilkodene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 9, 2008 Det står at det er front right speed sensor. bytt den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 9, 2008 Det står at det er front right speed sensor. bytt den jepp ser det jeg oxo.. er ikke så fjærn. men var bare litt merkelig når noen her på forumet sier at ikke bremse lyset (!) lyser når det er en føler som er gåen... å at den ikke lyser når det regner.. går det ann å rense disse uten å herpe føleren som sikkert har vært der siden 1996, som man sikkert må ha C4 for å få løs.. føleren koster nesten 800 kr eller noe sånn å hvis det er noen annen mulighet så prøver jeg gjerne det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 9, 2008 Eineste som er mulig er å blåse av dritt på hjulsensoren og kransen. Tar du den ut ødlegger du den trulig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 9, 2008 Eineste som er mulig er å blåse av dritt på hjulsensoren og kransen. Tar du den ut ødlegger du den trulig. oki.. da får jeg bare handle ny sensor da.. sefølgelig blakk denne mnd med alle regningene som på død å liv må komme på en gang.. så da får jeg leve med det utrolig irriterende blinkinga.. eller er det mulig å koble fra noe så den slutter å blinke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 9, 2008 Er slik desverre i februar og mars. Du kan sikkert nappe ut relet på pumpa. Usikker på hvor dette sitter på din bil. Men veit at ein del bosch pumper sitter relet under dekselet på pumpa. Da vil lampa nok slutte å lyse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 9, 2008 Er slik desverre i februar og mars.Du kan sikkert nappe ut relet på pumpa. Usikker på hvor dette sitter på din bil. Men veit at ein del bosch pumper sitter relet under dekselet på pumpa. Da vil lampa nok slutte å lyse. akkuratt.. ikke sikker på hvor pumpa er den gang.. regner med det er den metalltingen med 4 bremserør ut av.. er det en kontakt under denne pumpa som jeg må nappe ut isåfall.. eller er jeg helt på jordet når det er det jeg definerer dom pumpa litt lite peiling på abs for å være erlig.. igrunnen lite peiling på audi generelt foreløbig.. jobber med kunskapen hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 10, 2008 Er vel nærmest som å "banne i kjerka" og usikker på kvalitet når det gjelder til A3, men den har funka greit på golf mk3'ern til kameraten... Prisen er i allefall mer attraktiv. Klikk meg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 10, 2008 Er vel nærmest som å "banne i kjerka" og usikker på kvalitet når det gjelder til A3, men den har funka greit på golf mk3'ern til kameraten... Prisen er i allefall mer attraktiv. Klikk meg! hmm er bare det at det er en A4 seff mulig de har samme sensor.. noen som vet dette.. er jo verd å prøve uansett er jo mere levelig pris akkkuratt nå i mongo mnd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 10, 2008 hmm er bare det at det er en A4 seff mulig de har samme sensor.. noen som vet dette.. er jo verd å prøve uansett er jo mere levelig pris akkkuratt nå i mongo mnd. Hmmm.. hvor jeg fikk A3'en i fra er jammen meg ikke godt å si... Kanskje litt trøtt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 10, 2008 Hmmm.. hvor jeg fikk A3'en i fra er jammen meg ikke godt å si... Kanskje litt trøtt hehe ikke vet jeg.. men er det noen her som vet om a3 og a4 fra 1996 har samme sensor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 10, 2008 Tipper defekt føler egentlig, siden du får vag-com til å kommunisere med ABS styreenheten. Er enheten defekt pleier man heller ikke å kunne utføre diagnose på den. Kommer ikke inn på den liksom, akkurat som om den ikke var montert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 11, 2008 Tipper defekt føler egentlig, siden du får vag-com til å kommunisere med ABS styreenheten. Er enheten defekt pleier man heller ikke å kunne utføre diagnose på den. Kommer ikke inn på den liksom, akkurat som om den ikke var montert. hmm den var jo egentlig ganske logisk da.. takk for det men som sagt over her lurer jeg på om A3 å A4 har samme føler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...