#26 Skrevet Mars 12, 2008 Våpenolja har jeg brukt fordi den kryper godt innunder justeringsmutterne og løsner opp skitt og møkk som har satt seg i gjengene. Før jeg påførte Tectyl ML vaska jeg fjærbeina med avfettingsmiddel og høyttrykk med varmt vann. Da får Tectylen god vedheft. Ok, TAKK. Er dette da en brukendes fremgangsmåte; bruke noe smøremiddel ( molykote med pensel ) nå når det skal monteres i april og så før vinteren når jeg justerer bilen opp så vasker jeg først grundig med avfetting / varmt vann / høytrykk / liten børste, deretter vaske med våpenolje, sørger for at justeringsmutteren går fint opp og ned, renser hele fjærbeinet med avfetting / høytrykk og kliner til med tectyl i området rundt gjengene og justeringsskiven ... ? Btw; kan jeg bruke tectyl for å beskytte hele demperen mot rust / forvitring ? Er det i det hele tatt nødvendig når det er zink behandlet ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Mars 12, 2008 Jeg har brukt Tectyl ML på hele fjærbeinet. Det er bare å kline på, ettersom man lett fjerner det med varmt vann og avfettingsvæske. Elokseringa/forzinkinga får små rift hver gang du justerer opp/ned og hver gang du gjør rein gjengepartiet med stålbørste (som trengs for å unngå å få all mulig møkk under justeringsmutterne). Derfor er det nyttig å ha på et voksbasert, korrosjonsbeskyttende middel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Mars 12, 2008 Jeg har brukt Tectyl ML på hele fjærbeinet. Det er bare å kline på, ettersom man lett fjerner det med varmt vann og avfettingsvæske. Elokseringa/forzinkinga får små rift hver gang du justerer opp/ned og hver gang du gjør rein gjengepartiet med stålbørste (som trengs for å unngå å få all mulig møkk under justeringsmutterne). Derfor er det nyttig å ha på et voksbasert, korrosjonsbeskyttende middel. Skal jeg da ha f. eks Polycote under Tectylen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Mars 12, 2008 bruker alu pasta jeg. funker bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Mars 12, 2008 Skal jeg da ha f. eks Polycote under Tectylen? Veit du hva; så vitenskaplig har jeg aldri gått til verks. Jeg har alltid bare sprøyta på Tectylen. Uansett hva du gjør av det jeg har fortalt så er det jo bedre enn å ikke ha på noe som helst;). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Mars 13, 2008 Veit du hva; så vitenskaplig har jeg aldri gått til verks. Jeg har alltid bare sprøyta på Tectylen. Uansett hva du gjør av det jeg har fortalt så er det jo bedre enn å ikke ha på noe som helst;). You're right! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Mars 31, 2008 Takker for alle svarene, har nå kjøpt Molycote pasta på boks, skal snart prøve det ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...