korrekt smøremiddel til gjengene på gewinde...??

Anbefalte innlegg

Våpenolja har jeg brukt fordi den kryper godt innunder justeringsmutterne og løsner opp skitt og møkk som har satt seg i gjengene. Før jeg påførte Tectyl ML vaska jeg fjærbeina med avfettingsmiddel og høyttrykk med varmt vann. Da får Tectylen god vedheft.

Ok, TAKK. Er dette da en brukendes fremgangsmåte; bruke noe smøremiddel ( molykote med pensel ) nå når det skal monteres i april og så før vinteren når jeg justerer bilen opp så vasker jeg først grundig med avfetting / varmt vann / høytrykk / liten børste, deretter vaske med våpenolje, sørger for at justeringsmutteren går fint opp og ned, renser hele fjærbeinet med avfetting / høytrykk og kliner til med tectyl i området rundt gjengene og justeringsskiven ... ?

Btw; kan jeg bruke tectyl for å beskytte hele demperen mot rust / forvitring ? Er det i det hele tatt nødvendig når det er zink behandlet ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt Tectyl ML på hele fjærbeinet. Det er bare å kline på, ettersom man lett fjerner det med varmt vann og avfettingsvæske.

Elokseringa/forzinkinga får små rift hver gang du justerer opp/ned og hver gang du gjør rein gjengepartiet med stålbørste (som trengs for å unngå å få all mulig møkk under justeringsmutterne). Derfor er det nyttig å ha på et voksbasert, korrosjonsbeskyttende middel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt Tectyl ML på hele fjærbeinet. Det er bare å kline på, ettersom man lett fjerner det med varmt vann og avfettingsvæske.

Elokseringa/forzinkinga får små rift hver gang du justerer opp/ned og hver gang du gjør rein gjengepartiet med stålbørste (som trengs for å unngå å få all mulig møkk under justeringsmutterne). Derfor er det nyttig å ha på et voksbasert, korrosjonsbeskyttende middel.

Skal jeg da ha f. eks Polycote under Tectylen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruker alu pasta jeg. funker bra

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal jeg da ha f. eks Polycote under Tectylen?

Veit du hva; så vitenskaplig har jeg aldri gått til verks. Jeg har alltid bare sprøyta på Tectylen. Uansett hva du gjør av det jeg har fortalt så er det jo bedre enn å ikke ha på noe som helst;).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit du hva; så vitenskaplig har jeg aldri gått til verks. Jeg har alltid bare sprøyta på Tectylen. Uansett hva du gjør av det jeg har fortalt så er det jo bedre enn å ikke ha på noe som helst;).

You're right!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for alle svarene, har nå kjøpt Molycote pasta på boks, skal snart prøve det ja ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.