#1 Skrevet Mars 9, 2008 Heisann. Pågår et motorbytte i garaget nå, skal få byttet den kjedelig 2.0E motoren med rådebank til en aan. (da er det plutselig ikke plug&play...) Har 4stk spørsmål: -Over pedalene har jeg såklart en haug med kontakter. En av disse (Den nederste av en del breie kontakter) har jeg funnet ut går til instrumente. Noen som har en anelse over hva jeg skal koble til, og hvor? Tenkte på vanntemp, oljetrykk, dynamo, etc. -Turteller, går denne også gjennom kontakta også? Evnt hvor kommer ledningen til turtelleren,og hva slags farge er det på den? -Radiator, Hvordan har folket med aan i t89 eller b4 gjort dette? har 3b innsug også, men det tar borti toppdekselet. bensinslangene som sitter i aan fuelrailen passer ikke mot org koblinger. -Multireim- Har ikke bruk for ac pumpe som satt der orginalt. Hvordan skal dette modifiseres slik at reima passer? Takk for svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 9, 2008 her kommer noen bilder av kontakta som vi funderer på.. (litt dålig kvalitet på bilder, tatt med mobil) "ho-delen" : "han-delen" : å ett til: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 10, 2008 Noen vet vel et eller annet?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 10, 2008 Var den kontakten i bruk fra før? , har en lignende kontakt som ligger løs under rattet EDIT: fordel med ABY/ADU innsug på AAN..... EDIT: Siden du bruker vanlig innsug , så passer vel radiator på sia, men du må vel lage deg et feste i bunn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 10, 2008 Kontakta var i bruk før ja. Rimelig sikker på at denne går til instrumentene, dvs dynamo, vanntemp, oljetrykksvarsler osv. Stemmer ikke det? Isåfall, hvor kommer de ledningene? hehe:) Radiatoren passer? Er sykt trangt der, men! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 10, 2008 Du må selvfølgelig ha en radiator for 5`er motorer 2,0E radiator`n kan bli litt "rar i forma" hvis du presser den inn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 10, 2008 noen med bilder av hvordan de har plassert radiator? må ja bli stående sjukt mye på skrå da eventuelt , viss en skal få plass til den når det brukes AAN-innsug: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 10, 2008 Lars kjører vel med det :http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=105604 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 10, 2008 Har radiator fra 90 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 10, 2008 Når jeg satt inn aan i min 90 tok jeg ut det gamle ledningsnettet til motoren men "klippet ut" og lot ledninger til vanntemp, oljetemp-trykk, starter, dynamo osv ligge igjen. Moddet dette deretter sammen med aan-nettet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 10, 2008 Ringte til jonus og snakket med han. Han har modifisert det slik at aan nettet KUN er motorstyring, og de gamle ledningene som gikk til den kontakta har jeg funnet ut av. Har en av to ledninger fra girkassa (Speedometer?) som har blitt klippet. Svart med tynn blå stripe på. Noen som vet hvor den skal gå? RPM, hvilken ledning er det? Takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 11, 2008 Hei Even. Jeg har faktisk bygget om til AAN i en Audi 90 t89 en gang og spleiset AAN-nett med det originale. Som det ser ut til at du allerede har forstått lønner det seg å la det originale nettet gå til sensorene for instrument osv. På girkassa er det to kontakter. Den ene (mot drivakselen) er til speedometer og den andre er til ryggelys. Ellers er det bare vanntemp, oljetrykk og temp. Jeg greier ikke å forklare og huske hvilke ledninger som går til hva når det gjelder motorstyringen, men på http://www.s2central.net/wiring01.html finner du mye hjelp. RS2 og S2 med ABY er jo den samme motoren som AAN. Den svarte kontakten du viser her er bare signaler til instrument. Pluggen er nummerert, så etter en liten runde i noen koblingsskjema bør du ha kontroll på den. Ellers finner du alt av tenningsstyrt strøm som skal brukes opp mot AAN-nettet på den pluggen fra motorledningsnettet som går opp på undersiden av sikkringsbrettet (B-pluggen tror jeg det er). Der styrer du også bensinpumpa/releet. På den mekaniske siden er jeg ikke så erfaren, men mitt tips er å bruke AAN-innsug. Sveis inn feste slik at du får radiatoren på siden der den skal stå i 80 med 5-er (det skal gå klar av innsuget om det vinkles riktig). Lag deg en egen frontbjelke slik at du kan bruke en universal IC i front. Rørgangen med AAN innsug og frontmontert IC er veldig rett fram. Håper dette var til noe hjelp. Vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...