Tid for nye sommerdekk.råd og erfaringer.

Anbefalte innlegg

Etter at min tyske kvalitetsmaskin hadde skjev for og bakstilling er jeg absolutt nødt til å kjøpe nye sommerdekk.Dekkene er nesten raserte.

Har til nå kjørt på Continental i dim 235/45-17.

Men er åpen for prøve noe nytt i samme dim.

Søker etter et dekk som gir mye km og tåler det elendige underlaget vi kjører på her oppe i Nord.

Så er det noen som har gode erfaringer og ikke minst hvor man får tak i dekk til gode priser,her oppe er alt svindyrt,så er jeg åpen for forslag og gode råd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv ut dekkonline.com..greie priser

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nankang NS2 er mye brukt. Billig, slitesterk. Minuset er vel at de er "skummel" på vått føre.

Kjører med disse selv og trives greit med dem!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan anbefale Michelin Pilot Sport PS2....Lang levetid,lite støy og bra veigrep... litt dyre,men men. 1447.- På dekkonline.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne råden.nå er det blitt mildvær her oppe og snart er det på tide å legge om.

Så derfor er jeg enda ute etter anbefalinger og gode råd and sommerdekk.

Har sett på Pirelli ZERO ROSSO Asimmetrico 235/45 R17 97W XL ohne P ZERO

Dunlop SP SPORT 9000. Dunlop SP SPORT MAXX. goodyear EAGLE F1 GS-D3

og MANGE andre dekk.

blir nesten som en guttonge i en svær godterbutikk,stort utvalg og man vet ikke hva man skal putte i posen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettopp satt på Dunlop SP SPORT 9000 og førsteinntrykket er veldig bra, det regner og sludder ganske mye her nå og egenskapene mot vannplaning ser ut til å være veldig gode... det samme gjelder grepet i sving på våt vei med høy fart. Testet litt idag. I tillegg så sporer de overraskende lite på de særdeles dårlige veiene vi har her hvor jeg bor, så på normale veier så vil jeg tro at sporing er null stress. Dempings egenskapene er åsså bra, bedre enn Pirelli P Zero Nero som jeg kjørte på i fjor som var litt harde når man traff hull og kanter. SPORT 9000 sine egenskaper på våt vei syns jeg åsså virker bedre enn Pirelli. Dekkstøy er litt dårligere enn Pirelli, men ikke plagsomt.

Kan jo åsså nevne at de "setter" seg veldig fort ved hurtig sporskifte, retningsstabile som bare det. P Zero Nero syns jeg var litt "svampaktig" ved hurtig sporskifte og i sving med ujevnheter, mulig dekkveggen på P Zero er mykere enn på SP SPORT 9000.

 

Sett litt rundt på nettet nå, ser ut til at folk får ganske mange mil ut av dekkene, gode nyheter for min del.

 

dim'en jeg kjører på er 235/35-19 og 42psi, kjøpte fra http://dekkonline.com/. bra priser og rask levering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.