Kobberfett på hjulmuttere

Anbefalte innlegg

Så at man måtte huske å bruke kobberfett på hjulmutterne i bilextra katalogen. Dette er noe jeg aldri har hørt om at man skal gjøre. Noen her som bruker det eller lar være av en grunn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker det, fordi da blir mutterene mye lettere å få av etter vinteren:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kobberfett her også ja, ellers er jo boltene helt umulige på våren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme her, og bruker som regel også et lite lag på navet for å forhindre at felgene ruster fast til navet. Spesielt om vinteren er dette greit pga alt veisaltet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruker ikke,blir jo bare no kliss..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøpte nye låsemuttere til RS2'n , og i den bruksanvisningen som følger med fra Porsche står det at man MÅ bruker kobberfett hver gang. Det er riktignok titan muttere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruker ikke,blir jo bare no kliss..

Det kommer jo ann på hvor mye man tar på da ;) er ikke nødvendig med så mye

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker kobberpasta. Er vel det samme. Nå ruster vel ikke alu falger fast i navet men det hindrer boltene i å sette seg noe alt for mye:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme her, og bruker som regel også et lite lag på navet for å forhindre at felgene ruster fast til navet. Spesielt om vinteren er dette greit pga alt veisaltet.

Lurt!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer jo ann på hvor mye man tar på da ;) er ikke nødvendig med så mye

Skal bare et tynt lag til...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vel heller valgt alu pasta. Da kopper fett kan reager med alu i felgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker ceramic 1200 fra KENT :

A high temperature ceramic based grease.

The low hazard and high performance of Ceramic 1200 makes it ideal for the lubrication of ABS systems, wheel nuts, exhaust manifold bolts and all other fasteners subject to very high temperature or corrosive conditions.

84055.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg holder heller gjengen rene, kobberfett tiltrekker seg masse møkk, og kobber fettet vil da ha møkk i seg som du da kliner utover gjengene neste gang du skrur til boltene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker kobberpasta. Er vel det samme. Nå ruster vel ikke alu falger fast i navet men det hindrer boltene i å sette seg noe alt for mye:)

TRO MEG!!!! De ruster kanskje ikke fast, men du verden så det irrer....:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er irr som gjør det, kombinasjonen av salt, rust på navet og bar aluminium i felgen gjør at det kan sette seg noe helt sinnsykt. Jeg har opplevd at bilen nærmest faller av jekken når jeg har prøvd å få hjulet løs fra navet, og dette etter at alle fire/fem boltene er tatt vekk, og bruk av ordentlig garasjejekk, ikke enkemakeren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kobberpasta burde være standard-utstyr i enhver bil-skruers verktøykasse ;) Kan brukes på det aller meste av ting og tang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har prøvd med vaselin? Billig og enkelt å få tak i....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har prøvd med vaselin? Billig og enkelt å få tak i....

Ikke prøvd selv, men sett biler på jobben hvor eier selv har hatt på. Funker det!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri brukt noe anna enn CRC 5-56.. Funker gull.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I instruksjonsboka til passaten står det at man ikke skal bruke fett, olje eller lignende da man får feil moment på boltene når man skrur dem på... Har derfor ikke benyttet kobberfett. På alle mine andre biler som jeg har hatt har jeg brukt kobberfett (uten problemer)...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke noe spess med passaten så du kan sikkert trygt bruke kobberpasta der å. Hjulbolter, anleggsflatene til felgen og skruer til eksosanlegg påføres altid kobberpasta hær i gården.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.