Hva slags dim på sommerdekk?

Anbefalte innlegg

He! Jeg har en 95 mod audi s6 (avant 2.2t). Jeg har kjøpt meg nye sommerfelger: 8x18 foran 9x18 bak. Jeg har to sommerdekk fra før 235/40-18, men lurer på hva slag dim jeg burde ha bak. Jeg har tenkt på 265/35-18, men noen sier at å ha breiere dekk på audi firehjulstrekk vil "ødelegge" firhjulstrekken? Hva slag dim hadde dere gått for?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poenget er at dekkene foran og bak skal ha lik rulleomkrets. 265/35-18 har 7,9 mm mindre omkrets enn 235/40-18, noe som igjen fører til at bakhjulene vil rotere 495 ganger pr. km mens fordekkene roterer 493 ganger pr. km.

Dette er et avvik på 0,4% og det vil jeg tro går helt fint, da forskjellen ikke er større enn om dekkene har samme dimensjon, men på en aksel er noe mer slitt enn på den andre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør på med 255/35/18 bak.. Optimalt for disse felgene dine ville jo vært 225/40/18 og 255/35/18..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.