senkesett--->4 hjulskontroll.....

Anbefalte innlegg

Jeg har sikkert et par teite spørsmål men jeg vurderer å få tak i meg nytt senkesett. Har i dag senket bilen 35 mm, og det jeg vurderer nå senker 50 mm. Det jeg lurer på i denne sammenheng er rett å slett er noen her som har peiling på om jeg må ha ny 4 hjulskontroll ettersom bila senkes ytterligere 15 mm? Svar mottas med stort takk...:tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

F... å. tviler egentlig litt på at det går å senke så mye å i og med at jeg har 245/40-17 på. Kommer sikkert til å subbe?!: rolleyes :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn egentlig skal man vel på firehjulskontroll/forstillingskontroll bare man har byttet dempere/fjører..

Men når du endrer høyden bør du absolutt gjøre det, for å beholde riktig camber-vinkel. Hvis ikke, kommer du til å slite dekk fortere enn fy..

Om det subber er det bare å gå ned i rulleomkrets, dekkbredde, eller aller best, modifisere skjermer så klart :P

Eventuelt kjøre på hardere fjærer da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke gå ned i dekkbredde......må ha den beskyttelseskanten jeg har på felgene når kjerringa er ute å kjører :D

Må jeg eventuelt bytte dempere ettersom jeg senker mer enn 40? eller er det bare å kjøre på 50mm fjærer på originale dempere? Mener å ha hørt noe om det...: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel 35-40 som er oppgitt som den 'magiske' grensa vel? Jeg ville uansett ha bytta dempere ved senk, og IAFFAl ved 50mm! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har jo som sagt 35 mm senk nå med originale dempere. Noen dempere å anbefale da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tore Engen

jeg har jo som sagt 35 mm senk nå med originale dempere. Noen dempere å anbefale da?

90'n min står på helt nye InterAlloy, men har ikke kjørt en meter enda, så har ingen anbefalinger desverre ;p

H&R får jo masse skryt da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har interalloy fjærer sjøl, de jeg muligens skal ha nå er eibach. Trur jeg må se litt på nettet om jeg finner nån interessante dempere......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rune Sveian

Er vel 35-40 som er oppgitt som den 'magiske' grensa vel? Jeg ville uansett ha bytta dempere ved senk, og IAFFAl ved 50mm! :)

Det som er det store spørsmålet er: MÅ jeg ha kortere dempere? Er det nå regel som sier det? Er det vanskelig å få det godkjent med originale? Vil demperne jeg har i dag kanskje bunne : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.