Maskinpolering - hvilke vokser ?

Anbefalte innlegg

Oppdaget at vi har poleringsmaskiner på jobb som jeg kan få lånt så da blir det maskin neste gang.

 

 

Har lest at ikke alle midler kan brukes med maskin ?

 

 

Kan jeg bruke--- Meguiars - Deep Crystal 3 steps system ? ( har de stående )

 

 

Og hvor får jeg kjøpt poleringsputene ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at det er en roterende polermaskin det er snakk om. Det finnes dårlig med utvalg av forbruker polish til roterende. Mirror Glaze serien til Meguiar's, Menzerna, Optimum, 3M og Einzett lager produkter for maskinpolering.

 

Grunnen til dette er at partiklene i maskinpolish er ment å bruke lengre tid på å brytes ned, mens forbrukerpolish/håndpolish er ment for å brytes ned fort.

Dessuten er forbrukerpolish, type Meguiar's 3 step og AutoGlym mye mer tyktflytende, som igjen lager større varmeutvinning som igjen kan føre til at du brenner lakken.

 

Ta en titt på ScandicShine.no. De selger både puter og polish.

Ellers så har man jo autogeek.

 

Må legge til av voks er igrunn best å påføre for hånd. Men dette er jo en smakssak.

 

Fra sticky:

Man bør også ta med påføringsmetode i vurderingen. Noen polisher er laget for påføring for hånd og DA Maskin, mens andre er laget for påføring med roterende maskin.

Forskjellen er at en polish ment for hånd og DA har slipemidler som brytes ned fort. Hvis man bruker roterende maskin til dette blir ikke slipingen som man ønsker. Dessuten tåler den ikke varmen som den roterende maskinen genererer, da kan lakken bli brent.

I motsatt retning, bruker man polermiddel egnet for roterende maskin og påfører den for hånd eller DA, kan det hende at slipemidlene aldri blir brutt ned og produktet kan klumpe seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.