Anbefalte innlegg

Skulle montere på sommerfelgene idag, var og henta de på fredag og de var i samme dimensjon som de ifjor, men når jeg skulle kjøre så var det som om bilen hang fast fremme, bak går de rundt, men fremme så henger de fast, noen som har peil på hva det kan være?når hjulet er fritt så går det litt frem og tilbake, men ikke hele runder..:confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke veldig trangt da? Og de har lagt loddene etter balansering slik at de kommer i kontakt med bremsene?

Edit: Brukt samme hjulboltene? (Ikke tatt noen som er lengre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke veldig trangt da? Og de har lagt loddene etter balansering slik at de kommer i kontakt med bremsene?

Edit: Brukt samme hjulboltene? (Ikke tatt noen som er lengre?

Har brukt de samme hjulboltene som jeg hadde på fjorårets felger, er trangt men det går er ca 5mm klaring mellom kalipper og felgeiker og loddene er det god klaring til kalipperen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm. Og årets felger er like tykke som fjorårets? Målt hvor langt hjulboltene stikker ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å skru ut alle boltene 2 omdreininger. Kan være bolte hullene er dypere på de nye felgene og boltene tar i i enden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får prøve det imorgen da, har vinterjhjulene på foran, bak går det fint vertfall, men måtte gi meg nå pga ryggen ikke orket mer. Men takk for hjelpen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skiftet bremseklosser i vinter? Da havner calipperen litt lenger ut mot eikene fordi den nye klossen er tykkere enn den slitte. Kanskje det er calipperen som subber i felgene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skiftet bremseklosser i vinter? Da havner calipperen litt lenger ut mot eikene fordi den nye klossen er tykkere enn den slitte. Kanskje det er calipperen som subber i felgene.

Skiftet ifjor sommer, Er Hispec monster 6 bremser, calipperen henger godt fast, skivene er flytende.men er klaring fra calipper til eiker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye felger? Samme innpress da? ET.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye felger? Samme innpress da? ET.

Jepp er samme innpress.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg tipper at det er avbalanseringsloddene som kræsjer mot caliper. hadde samme problem på et sett felger jeg hadde. er nok bare at de nye felgene dine har mere gods i seg og dermed trangere mot caliper en de gamle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg holder en knapp på at boltene kommer for langt inn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

felgen går ikke i mot demper(coilovers) i toppen av felgen da??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At hjulet går litt frem og tilbake underbygger hvertfall teorien om for lange hjulbolter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt oftopic men om klossene er nye eller gamle har vel ingen ting å si for hvordan calipperen står:stikke:

høres vel mest trolig med boltene som er for lange,om det er loddene så kan man jo se dette før du setter på felgen igjen;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammelbil min,så jeg holder å en knapp på boltene;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt oftopic men om klossene er nye eller gamle har vel ingen ting å si for hvordan calipperen står:stikke:

høres vel mest trolig med boltene som er for lange,om det er loddene så kan man jo se dette før du setter på felgen igjen;)

Jo, det har masse å si. Selve kalipperen sitter "fleksibelt" på glidepinnene. Med helt nye bremsebelegg sitter den lenger ut på glidepinnene enn når beleggene er mer slitt. Etter hvert som beleggene blir slitt blir kalipperens hvile-/nøytralstilling gradvis lenger inn på glidepinnene. Dette gir følgelig bedre plass mellom kalipper og felg.

I dette tilfellet er det dog mye som tyder på at boltene er årsaken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er garanter boltene. Jeg gjorde det samme i fjor da jeg byttet dekk på Poloen til kona, tok feil bolter som da gikk for langt inn. Hjulet gikk, som her, litt frem og tilbake,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var boltene ja, som 90% av folket har sagt:P:o Tusen takk for all hjelp;) Elsker dette forumet:tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.