Anbefalte innlegg

Vil man få problemer med eu ok osv hvis man går for en slik løsning: http://www.ruudracing.no/plugins/p17_image_gallery/images/md_76.jpg

med eksosen ut på siden forran bakhjulet? Tenker på til min s2 coupe..

Og finnes det noen bilder av hvordan andre har gjort dette innvendig? Vet jeg har sett mange forskjellige biler med denne løsningen, men finner jo såklart ingen bilder el.l.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja...dette er ikke godkjent på vanlig gatebil.. om du kan få det igjenom er en ting.. men i følge boka skal eksosen være ut bak bilens aksler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle vel ikke tro at det skulle by på noen problemer på EU untatt hvis du overskrider støykrav. : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mente å ha hørt noe om at den skal være bak A-stolpen, for å hindre at det kommer inn i kupeen og forårsaker problem for sjåføren.

Dodge Viper har jo i høyeste grad sidepipes...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja...dette er ikke godkjent på vanlig gatebil.. om du kan få det igjenom er en ting.. men i følge boka skal eksosen være ut bak bilens aksler.

nei at det ikke er lov er greit, men jeg tenkte på om jeg vil få den igjennom en eu kontroll eller om dem slår seg vrange. eneste forskjellen er jo bare at eksosen kommer ut der i stedet for bak, lydnivå osvosv vil bli det samme som før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei at det ikke er lov er greit, men jeg tenkte på om jeg vil få den igjennom en eu kontroll eller om dem slår seg vrange. eneste forskjellen er jo bare at eksosen kommer ut der i stedet for bak, lydnivå osvosv vil bli det samme som før.

Det kommer ann på hvor du viser den, hvordan dette ser ut osv osv. følger dem boka er det ikke lov. det var jo det du spurte om.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biler som er typegodkjent med dette (Mercedes G55 AMG, Dodge Viper m.fl) kan naturlig nok ha dette, men man skal ifølge reglementet ikke få det godkjent på en bil som ikke er slik fra fabrikk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dodge Viper har jo i høyeste grad sidepipes...

Er en forskjell når en bil er typegodkjent med dette og en som er ombygd.

Er regler på å ombygge eksos også. Ingen bil er godkjent uten E-merkede deler. Forandres noen av disse delene må dette godkjennes å føre i vognkort.

F.eks E-merkede Xenon kit er ikke godkjent i alle biler. har ikke bilen din Xenonlykt så er ikke dette godkjent. sånn er det også med eksos. men om han får det godkjent kommer ann på verkstedet som tar kontrollen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit nok. Jeg bare mente at det var noe om at bak A-stolpen var et absolutt krav, men hvis dere har boka, og den sier bak bakakslingen, så er det helt sikkert rett.

Kommer nok aldri til å vurdere sidepipes på min bil anyway. Ødelegger luftstrømmene uansett, mye bedre å få det ut bak, hvor det allerede er turbulens anyways. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer nok aldri til å vurdere sidepipes på min bil anyway. Ødelegger luftstrømmene uansett, mye bedre å få det ut bak, hvor det allerede er turbulens anyways. :P

Ja det kan jeg tenke meg man mister mye hk og kjøre egenskaper på:P Men det blir nok ikke det på meg heller, er litt kjedelig og skjære og holde på for så og ikke få det godkjent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en forskjell når en bil er typegodkjent med dette og en som er ombygd.

Er regler på å ombygge eksos også. Ingen bil er godkjent uten E-merkede deler. Forandres noen av disse delene må dette godkjennes å føre i vognkort.

F.eks E-merkede Xenon kit er ikke godkjent i alle biler. har ikke bilen din Xenonlykt så er ikke dette godkjent. sånn er det også med eksos. men om han får det godkjent kommer ann på verkstedet som tar kontrollen...

Skjønner, da finner jeg på en annen mere "lovlig" løsning:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det kan jeg tenke meg man mister mye hk og kjøre egenskaper på:P

: haha :

jajøss, alle monner drar vettu!

Nei, er nok mer at jeg synes at det passer helt utmerket at det går ut bak, enn at det ødelegger luftstrømmen osv osv osv. For ikke å snakke om hvor enkelt det er å få det godkjent, som du sier.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.