Anbefalte innlegg

Har fått motor havari på s2`n min, har nettopp henta meg en ombygd 80 med 3B motor, det første som skjedde på turen da jeg hentet bilen var at dynamo reima røk, dette ordnet jeg provesorisk med en strømpe slik at jeg fikk lading på bilen igjen, plutselig kom det rare lyder fra motoren. det viste seg at strømpen hadde røket å strømpen hadde gått inn i reg.reima slik at den hoppa 4tenner på registeret, så jeg har nok dessverre stuket ventilene. Max uflaks :confused:

Så lurer jeg på om det er noen steder jeg får tak i slike deler billig? noen nettbutikker osv. tenker på toppakning, ventiler, tetninger, reg.reim sett. osv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ventiler har sikkert mange her på forumet liggendes ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ventiler har sikkert mange her på forumet liggendes ;)

Hadde jo tenkt meg nye :) hvis noen kunne ha noe slikt liggende

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi, max uflaks Christer :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilomsetningen i arendal,importerer org vag deler til ca halv pris.ring dem og sjekk pris ihvertfall.

TLF:37236666: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe poeng i å være etterpåklok, men skjønner ikke hvorfor mange kjører uten registerremsdekslene, virker nesten som det er en slags "mote". De dekslene som dekker hele registerremmen er jo der nettopp for å unngå at andre remmer som ryker, snø, is, småstein og sånt kommer inn og ødelegger..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe poeng i å være etterpåklok, men skjønner ikke hvorfor mange kjører uten registerremsdekslene, virker nesten som det er en slags "mote". De dekslene som dekker hele registerremmen er jo der nettopp for å unngå at andre remmer som ryker, snø, is, småstein og sånt kommer inn og ødelegger..

Det verste er at jeg faktisk har reg.reim deksel stående på bilen :) så må gudene vite hvordan den har havna inni der. har aldri skjedd meg før vertfall, trodde det var umulig når dekselet lå over. men har sikkert snurra seg innover reimhjule på veiva å inn. kommer ikke seg inn noen annen vei etter som jeg kan se.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilomsetningen i arendal,importerer org vag deler til ca halv pris.ring dem og sjekk pris ihvertfall.

TLF:37236666: vinke :

Skal bruke org. deler her ja, event forsterka. blir ikke noe mekkonomen deler på min motor vertfall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal bruke org. deler her ja, event forsterka. blir ikke noe mekkonomen deler på min motor vertfall :)

Nå leverer Mekonomen stort sett deler fra gode leverandører som er av original kvalitet og/eller bedre så det du hentyder her er jo bare sprøyt ! Mahle, Bosch, Hella, brembo etc etc.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå leverer Mekonomen stort sett deler fra gode leverandører som er av original kvalitet og/eller bedre så det du hentyder her er jo bare sprøyt ! Mahle, Bosch, Hella, brembo etc etc.....

Tenker på pakninger osv. elring toppakning osv. vet ikke hvor holdbart det er forhold til originalt.

Er det ikke like greit å montere Rs2 toppakning mens mann allerde har av toppen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkeforhandler selger kun Rs2 toppakning til 3b motor nå

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta register rem på A3n til bror min med reg rem sett fra Mekonomen. På vannpumpa og vibrasjons demperen var audi ringene slipt bort. Men det var ikke spesielt vanskelig å se ringene allikevel;) Synd jeg ikke tok bilde av det...

Med andre ord: det du kjøper på mekonomen og VAG er i mange tilfeller akkurat den samme delen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang bruk av reg reim deksel og ikke, er ikke alltid man får brukt det... feks pga annet kamhjul o.l. Skal lage mitt eget etterhvert, men pr dags dato har jeg ikke. Men ser helt klart fordelen med det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang bruk av reg reim deksel og ikke, er ikke alltid man får brukt det... feks pga annet kamhjul o.l. Skal lage mitt eget etterhvert, men pr dags dato har jeg ikke. Men ser helt klart fordelen med det

Såklart, er nokj ikke satt på for moroskyld :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker på pakninger osv. elring toppakning osv. vet ikke hvor holdbart det er forhold til originalt.

Er det ikke like greit å montere Rs2 toppakning mens mann allerde har av toppen?

Elring er en av produsentene som leverer originalpakninger til VAG.. ;)

Sett på metallpakningen ja, den pappgreia er vesentlig dårligere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg fått en kar som er spesialist på disse audiene til å gjøre det, så nå står bilen uten topp osv. å venter på deler, får dem mest sansynelig ikke før over påske. alt i alt kom det på 23150,- med deler & arbeid. men da har jeg jo 3b motor med ny vannpumpe, reg.reim, toppakning, ventiltettninger, osv. så da vet jeg at det er en stund til neste ganng dette skal byttes. noe som syntes prisen var dyr? dette er med originale vag deler bestilt fra England. syntes det var en grei pris, med tanke på arbeid..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg fått en kar som er spesialist på disse audiene til å gjøre det, så nå står bilen uten topp osv. å venter på deler, får dem mest sansynelig ikke før over påske. alt i alt kom det på 23150,- med deler & arbeid. men da har jeg jo 3b motor med ny vannpumpe, reg.reim, toppakning, ventiltettninger, osv. så da vet jeg at det er en stund til neste ganng dette skal byttes. noe som syntes prisen var dyr? dette er med originale vag deler bestilt fra England. syntes det var en grei pris, med tanke på arbeid..

Var kanskje nok det ja....

Overhalt topp, rundt 10000,- + deler til register med vannpumpe og ellers alt som skal til, inkl slipesett med stål toppakning og topplokksbolter. Høres ut som om noen tjener gode penger her eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var kanskje nok det ja....

Overhalt topp, rundt 10000,- + deler til register med vannpumpe og ellers alt som skal til, inkl slipesett med stål toppakning og topplokksbolter. Høres ut som om noen tjener gode penger her eller?

nå skal han jo ha litt penger for og gjøre jobben.. er ikke sikker om dette er en grei pris eller ikke? 23150,- er for alt av deler pluss arbeide

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.