skive bremser bak på golf 3

Anbefalte innlegg

har en golf 3 1.6L og er ikke så fornøyd med å ha stygge tromler når jeg akkurat har kjøpt meg nye 17" felger.

har lyst til å bygge om til skiver. er det mye jobb osv? og ikke minst, er det lov? ;)

hehe noen tips? pris osv... takker for svar :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en golf 3 1.6L og er ikke så fornøyd med å ha stygge tromler når jeg akkurat har kjøpt meg nye 17" felger.

har lyst til å bygge om til skiver. er det mye jobb osv? og ikke minst, er det lov? ;)

hehe noen tips? pris osv... takker for svar :D

Mye jobb nei egentlig ikke.... nye akseltapper,skiver og calippere + nye brekkwire.(må trolig bytte/kappe bremserør).Lov er det nok men du må vel ha lasteventil for å få det godkjent.

Pris varierer utifra om du kjøper nytt/brukt eller fra hugger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye jobb nei egentlig ikke.... nye akseltapper,skiver og calippere + nye brekkwire.(må trolig bytte/kappe bremserør).Lov er det nok men du må vel ha lasteventil for å få det godkjent.

Pris varierer utifra om du kjøper nytt/brukt eller fra hugger.

kan jeg for eksempel ta bakstillinga fra en GTI? hakke sånn masse greie på bil, men VIL lære :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Gti er det 5x100 bolt sirkel, mens det er 4x100 på din 1,6l.'

Golf GT derimot har 4x100 som boltsirkel og derfor ett bedre utgangspunkt for deg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som veit om nypris på sånt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når dere først er så greit inne på dette, passer bremser fra corrado g60, golf 2 gti o.l. over på golf 3?

edit: mente både foran og bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skivebremser bak fra golf2\jetta\corrado passer på golf 3. Skal du sette bremser foran fra g60 på en golf 3 med 239mm skiver fra før må du bruke komplett fjærben fra g60, dvs med caliper, brakett osv. Hvordan det blir med de ytre drivleddene vet jeg ikke. G60 har samme bremser som tidlige golf 3 gti\vr6(før 95) bortsett fra at G60 har 4*100 istedenfor 5*100.

Bortsett fra Golf 2 Gti 16v(1989-1991) så har Gti 239*20mm skiver, dvs samme calipere\bremser som golf 3 med 239mm skiver foran. Eneste forskjellen er om bremseskivene er ventilerte(20mm) eller ikke(12mm tykke)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kikket litt på den siden og sånn, så da tenkte jeg å lage meg en bruker der. men så står det kun at dem sender innenlands. altså i usa. kan man overtale dem til å sende hit da kansje? (A) dessuten så var jo det kittet grisebilllig også:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger

- Spindler bak fra golf gti\vr6,corrado, golf 2 gti

- Håndbrekk wire fra golf 3 gt x2

- bremse sjold fra golf 3 gt

- skiver + klosser fra gt

- hjul lager bak

Når det gjelder kaliper ville jeg bruk fra golf 4, audi a3. disse er laget i alu og er bedre en de gammle støpjern pisset gammle golf 2\3 ble levert med. Sparer deg nok et problem når du skal på eu også. For at disse skal passe din bil trenger du "sadel" fra golf 2/3 gti.

Vis jeg var deg hadde jeg kjøpt komplett vr6 understell, brukt god tid og montert når alt var ferdig. koster ikke så alt for mye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger

- hjul lager bak

Når det gjelder kaliper ville jeg bruk fra golf 4, audi a3. disse er laget i alu og er bedre en de gammle støpjern pisset gammle golf 2\3 ble levert med. Sparer deg nok et problem når du skal på eu også. For at disse skal passe din bil trenger du "sadel" fra golf 2/3 gti.

Vis jeg var deg hadde jeg kjøpt komplett vr6 understell, brukt god tid og montert når alt var ferdig. koster ikke så alt for mye.

Nå bytter jo golf 4 eiere calippere nesten like ofte som golf 2/3 eiere så å si at de sparer deg ett problem er å ta i litt ;) De irrer fast istedet for å ruste fast så enden på visa er det samme....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bare hørt så mye tull om disse golf 2/3 bremsene. De delebilene jeg har hatt har alltid vært defekt kaliper bak.

Men stemmer nok det du sier om irring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger

- hjul lager bak

nå har jeg jo akkurat kjøpt meg nye felger da. 4*100. vr6 har jo fem bolter og ikke 4. derfor tror jeg at det blir uaktuelt med vr6 understell.... for øyeblikket vaffal;) da må jeg også ha penger til nye felger...: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kikket litt på den siden og sånn, så da tenkte jeg å lage meg en bruker der. men så står det kun at dem sender innenlands. altså i usa. kan man overtale dem til å sende hit da kansje? (A) dessuten så var jo det kittet grisebilllig også:D

Du kan bruke firma http://www.jetcarrier.com som mellomledd. da får du postadresse i Usa for at de så sender til Norge. flere her i klubben som bruker de og er faktisk mye rimligere å sende med jetcarrier en med feks ups / dhl

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan bruke firma http://www.jetcarrier.com som mellomledd. da får du postadresse i Usa for at de så sender til Norge. flere her i klubben som bruker de og er faktisk mye rimligere å sende med jetcarrier en med feks ups / dhl

oi oi:D takk takk:D:tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.