Anbefalte innlegg

Hei

Var på 4.Hjulskontroll idag på Møller.

De sa at verdiene på venstre bakhul var feil, men mente jeg kanskje ikke merket noe til det. Hvis jeg skulle utbedre det måtte jeg muligens bytte bakaksling: bh :

Er dette noe jeg sliter mye dekk på, hvordan fikse det? Må jeg bytte bakaksling??

Håper noen kloke hoder har noen gode svar:)

Bilen det gjelder er en 97 A4 B5 1,8T med orginalt ettermontert sportsunderstell

Legger ved et bilde av testrapporten

P1010916 (Small).JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

en grad for mye camber vil du merke på slitasje, samt nesten en grad for mye i spissing vil gjøre bilen urolig i veien + at det sliter dekk. disse bilene har desverre stiv aksel, så man får ikke justert no særlig der. har vært borti en bil hvor vi demonterte spindelen bak og spacet mellom med shims for å justere spissingen på denne. la i mellom to shims på 0,4mm dette utgjorte ca 0,7 grader i spissingen. har bilen vært av veien eller krasjet no gang?

Edit: regner med at du har Fwd så lenge dem ikke kunne justere spissingen din

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

en grad for mye camber vil du merke på slitasje, samt nesten en grad for mye i spissing vil gjøre bilen urolig i veien + at det sliter dekk. disse bilene har desverre stiv aksel, så man får ikke justert no særlig der. har vært borti en bil hvor vi demonterte spindelen bak og spacet mellom med shims for å justere spissingen på denne. la i mellom to shims på 0,4mm dette utgjorte ca 0,7 grader i spissingen. har bilen vært av veien eller krasjet no gang?

Edit: regner med at du har Fwd så lenge dem ikke kunne justere spissingen din

Okei, dårlig nytt for meg altså. Ja bilen har vært skadet på venstre side bak, da ble det byttet bakaksling. Dette var i forrige eiers eie.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjipt å høre..men ser også at du er utenfor tolleranse på camber foran. men det vil du nok merke fint lite til. men som sagt, det går ann å "mygle" til litt bak der...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjipt å høre..men ser også at du er utenfor tolleranse på camber foran. men det vil du nok merke fint lite til. men som sagt, det går ann å "mygle" til litt bak der...

Ja, okei, men la si at bakaksling blir byttet, vil alt være i topp stand der bak da?? Eller er noe mer tjafs som bør skiftes samtidig??

For jeg syntes bilen er litt nervøs men ikke mye.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

NBS skal ha 3600,- for ny bakaksling med spindelene. Vil det løse problemet? Eller burde jeg fått sjekket festene om det er riktige først? Burde vel antagelig det......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor stor var skaden da ?

visst de byttet bakakslingen forrige gang, etter skaden- så tviler jeg at det vil hjelpe med ny bakaksling en gang til.

Kan jo være rammen fikk seg en liten trøkk under smellen ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den hadde fått seg en god trøkk. Bakakslingen ble byttet ut med en "ny" brukt en, rammen kan jo ha fått seg en trøkk ja....Bilen ble reparert av en fagmann på Møller bilskadesenter, dette gjorde han på fritiden. Det måtte rettes litt i bagasjerommet, men ikke ellers. Han kan jo ha oversett noe. Skal ta å ringe han igjen idag.

Men jeg må vel til et sted med avansert utstyr for å sjekke om rammen har fått seg en smell, eller er det noe går ann å sjekke på egenhånd??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen burde vært koblet opp i en laser jigg. men du kan jo ha kjørt en skjev spindel i ettertida da.. bør ikke være hele bakstillingen som er skjev, men en spindel...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.