termostat på audi 100 2.8

Anbefalte innlegg

hei folkens. har nylig blitt medlem og spør selvfølgelig audi-folk m en gang da dette er min første audi.skal bytte termostat og lurer på om hvor mye som må demonteres for å bytte den? må regreim av f eks? blir glad for hjelp her. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen hit, Ronny! :)

Det er _mulig_ å bytte uten å ta av regreim, men jeg har ikke selv gjort det. (Vannpumpa må ut) Mener å ha sett en tråd om dette her?

http://www.12v.org er forøvrig en bra side hvis du har 12V-motoren!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar.ser ut på tegningen fra den linken du ga meg at vannpumpa sitter på motsatt side og ikke må ut slik jeg kan se det men da finner jeg vel ut det når jeg plukker det av. ønsker bare å slippe ta av regreim for å skifte den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Du trenger ikke å ta av registerreima for å bytte termostaten. Det er trangt men det går akkurat.

Dette gjelder iallefall for min 92 2.8 AAH motor

Du må ta av alt av plastdeksler foran på motoren, så må du av med reima som sitter der, tror det var en 12mm umbrako, her trenger du ikke å bruke makt siden du kun skal overvinne fjærkraften i denne delen. Denne skal vris med klokka. så må du av med det løpehjulet som reima sitter på. Så var det vel et plast deksel til tror jeg før du kommer til dekselet over termostaten. Dekselet sitter veldig trangt til under registerreima men det er mulig å få det løst. Montering er motsatt rekkefølge, men husk å skylle grundig igjennom kjølesystemmet ikke glem varme registeret. Fyll så på med korrekt kjølevæske. Jeg fikk beskjed om å bruke rød når jeg sjekket på dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for den harald.skal prøve å få det til...ble lang i maska når jeg ikke fant termostathuset engang hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.