Problemer med oljelampe i Audi 80 cab 2,3

Anbefalte innlegg

Oljelampen i min audi 80 cab 2,3 1992 mod lyser i nesten hele tiden. Møller på Ski har hatt bilen inne nå tre ganger for å prøve å fikse problemet uten hell. De har byttet begge oljtrykksfølerne uten at det har gitt noen resultater. Har hørt noen rykter om at det det har vært problem med selve instrumentpanelet på eldre audier. Noen her som har noen erfaringer/råd å komme med ? Er ikke veldig bilkyndig selv, så er veldig takknemlig for alle tilbakemeldinger på dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat samme problemet på min. Har nettopp hatt bilen inne hos Møller som lodda litt på noen ledninger på instrumentpanelet, men etter 2 dager var feilen tilbake. De anbefaler meg nå å bytte den enheten med de 4 varsellampene for kun 4500 kr.. Så nå sitter jeg å vurderer om jeg skal gidde å bruke 1000 kr på ett brukt instrumentpanel eller bare leve med at lampa lyser.

Minus med sistnevnte alternativ kommer jo den dagen det faktisk er noe galt, og jeg ikke har aning om det siden jeg har slutta å peile olje omtrent 4 gang i uka som jeg har gjort til nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min virket ikke speedometer, tankmåler + div lamper. Skrudde ut instrumenter, demonterte og målte på punktene på printplaten om det var dårlig kontakt - deretter lodde opp de som det var dårlig kontakt på + noen andre bare for å være sikker. Funker gull nå og kostet meg ikke mer enn en time:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, lodd opp alle punkter, og smør opp pluggene med kontaktspray. (ikke 5-56 eller WD-40.. ;))

På cabben til konemor er det bare klokka som resetter seg, men den skal få en omgang. Husk å ikke sette på tenningen mens dashen er ute, hvis ikke du vil ha tent ABS-lampe. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp igjen denne da det kan virke som eg har samme problemet. Noen som har bilder av denne printplaten eller har en liten grei framgangsmåte på å gjøre dette? Korleis veit man hvilke punkter som skal loddes sammen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder speedometer, tankmåler og tempmåler så er kontaktpunktene til disse der pinnene fra selve instrumentene går gjennom printet.

KontaktpunkterinstrpanelAudi805.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja men problemet mitt er at oljelampe lyser, slik som trådstarter skriver om. Alt annet fungerer. men er vel berre å demontere og prøve seg fram :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og begge oljetrykkbryterene er målt, sjekket og verifisert i orden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja dei er i orden, og det er heller ingenting galt med oljetrykket. Ikkje at det er noe stort problem, men er jo litt irriterende..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.