Problemer med ESP? Audi S3 2003

Anbefalte innlegg

Neon her som har hatt problemer med EPS`en på Audi S3 (2003)?

Lyset lyser, det går ikke ann å slå på EPS`en. har sjekket sikringen den er OK.

Kan det være bryteren som er gåen? Hvordan får jeg ut knappen? Gamle audi`er er det bare å ta knappen rett ut.

Noen Hjelp :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjørfeillager på den... nesten 99 % sikker på at det er høyde retnings giver på bilen som er gåen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det tror jeg ikke, har hatt full diagnose på bilen. Å ingen ting vises dær, skal det vises i så fall..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det det menes er at du bør få utført en selvdiagnose på bilen din før du begynner å reparere eller skifte deler. Selvdiagnose utføres med VAS som merkeforhandler bruker, eller Vag-Com som veldig mange andre privatpersoner bruker.

Et tips er å fylle ut profilen din med tilstrekkelig informasjon til å kunne fastslå hvor landet du befinner deg så kanskje du er så heldig at det er noen i ditt nærområde gidder å kjøre diagnose på bilen din.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har kjørt diagnose.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd å søke på forumet....?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke lmm? min lyste konstant da..

men hadde heller ingen feilkode..

men byttet LMM å da funket dt:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luft mengde måler... Snakker om ESP :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andreas Eidal her på forumet her samme feilen på sin '02 S3. ESP lampen lyser konstant og esp funker ikke selvsagt, men abs funker fint. Tok en diagnose på den og fikk feilen:

00814 - Solenoid for brake pressure (n247) og

00526 - brake light switch-f - implausible signal.

På møller sa de at dette var rep for ca 12 000kr. Var noe om at ABS-hjerne måtte byttes, og en bremselys bryter..litt usikker, var i sommer :P Han har ikke gjort noe med det enda.

Kanskje det er lmm som joachim sier også...da lyser esp lampa...

Men rart du ikke får opp noe feilmeldinger med vag-com da...: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal faktisk ikke se helt bortifra at det er LMM som steller istand den feillampa på ESP. Husker Kenneth Bjerknes ( var vel forresten Joachim som kjøpte den : klø : ) hadde trøbbel på sin med nettopp det. Hjalp da original luftfilterboks ble montert igjen istedenfor det åpne kon-filteret. I tillegg ble vel LMM skiftet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal faktisk ikke se helt bortifra at det er LMM som steller istand den feillampa på ESP. Husker Kenneth Bjerknes ( var vel forresten Joachim som kjøpte den : klø : ) hadde trøbbel på sin med nettopp det. Hjalp da original luftfilterboks ble montert igjen istedenfor det åpne kon-filteret. I tillegg ble vel LMM skiftet.

helt korrekt

så når min Esp lampe lyser så vet jeg hva jeg sjekker først:) samme dritte på TTen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.