Senking og forstillingskontroll A6 2000mod

Anbefalte innlegg

lurer på å senke bilen, må man ta forstillingskontroll etterpå da? Er det camberjustering?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det må kontroleres og justeres.

Er vel dårlig med camberjustering på multiknirk husker ikke jeg feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og det MÅ justeres av audi verksted? har forstillingapparat på jobben... Audi her i bodø skal ha 3500 for 4hjulskontroll!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har en mulighet for camberjustering ved å flytte traversen sideveis i bolthullene. Det er meget lite du kan korrigere på denne måten og det avhenger da også av at du har + camber på dene ene siden og - camber på den andre, da begge sider justerer seg om travers sideforskyves.

Du MÅ ikke kontrollere hos Audi forhandler/verksted, men jeg ville anbefale deg det fordi det på multilink forstilling BØR justeres noe som kalles sporingskurve/spissing kjøretøy hevet. Dette krever spesialverktøy for å sette bilen i en bestemt høyde foran ved justering. Denne målingen MÅ utføres etter skift av endeledd eller om bilen oppleves sporingssvak/rykker i rattet på asfaltskjøter/små sprekker.

Ellers justeres bilen på vanlig måte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et hvilket som helst verksted med utstyr (og kompetanse) til å utføre 4-hjulskontroll kan ta jobben.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og det MÅ justeres av audi verksted? har forstillingapparat på jobben... Audi her i bodø skal ha 3500 for 4hjulskontroll!!!

Det syntes jeg var mye, betalte 2300,- for 4-hjulskontroll med spissing justering på Møller Minde i Bergen....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da justerer jeg bare alle vinklene og ser om bilen går rett frem/sliter dekk... også kan evnt jeg la møller justere om det ikke blir bra...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

di fleste apparat måler sporingskurve...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

di fleste apparat måler sporingskurve...

For justering av endeleddets høyde i styrearmen? Ikke bare på styrestaget jeg tenker på da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja..sporingskurve skal måles med alle apparat, om ikke så er ikke apparatet godkjent for verksted bruk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Visste ikke det. Spørs bare om alle veit om/gidder å gjøre det da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette skal visst gjøres på peugeot også? Har hvertfall utstyr for å gjøre slikt til peugeot på jobben... Når jeg skal bytte den bakre store foringen i traversen, da må traversen senkes ned for å få ut bolten? Stemmer det? var under bilen litt i dag, og ser ut til at traversen må ned for å få ut bolten..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.