#1 Skrevet Mars 12, 2008 lurer på å senke bilen, må man ta forstillingskontroll etterpå da? Er det camberjustering? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 12, 2008 Ja det må kontroleres og justeres. Er vel dårlig med camberjustering på multiknirk husker ikke jeg feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 12, 2008 Og det MÅ justeres av audi verksted? har forstillingapparat på jobben... Audi her i bodø skal ha 3500 for 4hjulskontroll!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 12, 2008 Du har en mulighet for camberjustering ved å flytte traversen sideveis i bolthullene. Det er meget lite du kan korrigere på denne måten og det avhenger da også av at du har + camber på dene ene siden og - camber på den andre, da begge sider justerer seg om travers sideforskyves. Du MÅ ikke kontrollere hos Audi forhandler/verksted, men jeg ville anbefale deg det fordi det på multilink forstilling BØR justeres noe som kalles sporingskurve/spissing kjøretøy hevet. Dette krever spesialverktøy for å sette bilen i en bestemt høyde foran ved justering. Denne målingen MÅ utføres etter skift av endeledd eller om bilen oppleves sporingssvak/rykker i rattet på asfaltskjøter/små sprekker. Ellers justeres bilen på vanlig måte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 12, 2008 Et hvilket som helst verksted med utstyr (og kompetanse) til å utføre 4-hjulskontroll kan ta jobben. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 12, 2008 Og det MÅ justeres av audi verksted? har forstillingapparat på jobben... Audi her i bodø skal ha 3500 for 4hjulskontroll!!! Det syntes jeg var mye, betalte 2300,- for 4-hjulskontroll med spissing justering på Møller Minde i Bergen.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 12, 2008 da justerer jeg bare alle vinklene og ser om bilen går rett frem/sliter dekk... også kan evnt jeg la møller justere om det ikke blir bra... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 13, 2008 di fleste apparat måler sporingskurve... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 13, 2008 di fleste apparat måler sporingskurve... For justering av endeleddets høyde i styrearmen? Ikke bare på styrestaget jeg tenker på da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 13, 2008 ja..sporingskurve skal måles med alle apparat, om ikke så er ikke apparatet godkjent for verksted bruk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 13, 2008 Ok. Visste ikke det. Spørs bare om alle veit om/gidder å gjøre det da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 14, 2008 dette skal visst gjøres på peugeot også? Har hvertfall utstyr for å gjøre slikt til peugeot på jobben... Når jeg skal bytte den bakre store foringen i traversen, da må traversen senkes ned for å få ut bolten? Stemmer det? var under bilen litt i dag, og ser ut til at traversen må ned for å få ut bolten.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...