A6 2.8Q - 96; Demontering av fremre stabilisatorstag

Anbefalte innlegg

Jeg må skifte yttre foringer på fremre stabilisatorstag på min A6 2.8 quattro, 96 mod (C4) og spørsmålet er ganske enkelt: Hvordan løsner jeg de midtre foringene (to foringer med to bolter på hver) slik at jeg får demontert stab.staget? Det ser ut til å være gjennomgående bolter og problemet er at det er svært vanskelig (eller umulig) å komme til på oversiden med verktøy for å holde igjen boltene. Boltene sitter omtrent midt under motorfester og andre "remedier", og to eller tre av dem sitter slik til at det knapt er mulig å kjenne bolthodet med fingrene. Av frykt for ikke å få skrudd det sammen igjen, har jeg ikke tatt sjansen på å løsne boltene.

 

Er det "noen der ute" som vet som boltene er festet på en eller annen måte slik at det ikke er nødvendig å holde igjen på oversiden (mutteren sitter på undersiden og der er det et hav av plass), eller trengs det spesialverktøy for å komme til på oversiden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Du _må_ ikke ta av stabstaget for å få til dette, det er mulig å bytte de ved å tvinge stabstaget litt innover samtidig som du drar fjærbeinet utover.. (skal igang med dette jeg også, men denne gangen på venstre side. Brukte et kraftig tau og spett sist gang.)

2. Hvis du virkelig vil ta løs staget, kan det godt hende du blir nødt til å løsne hjelperamma for å få byttet eller få tak i disse festene..

 

Jeg hadde styrt unna og prøvd å bytte uten å løsne disse, men jeg har også sett at Bentley sier at de skal løsnes.. Noen andre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.