Audi 90 Quattro 1990 modell, fjusker, spesielt i vått vær.

Anbefalte innlegg

Gikk ikke å fjerne metallhettene rundt ledningene d.v.s de som går ned på pluggene. Da blir det ikke noe klem rundt gummien og ledningene vil ikke sitte, så har nok en misjon på den måten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm.. merkelig. Hvilket merke er kablene da? Kjører på champion uten de metallhetene jeg. Jeg var plaget med overslag med metallhettene på, men ikke uten.

Om du ikke får kablene til å sitte på pluggene uten metallhettene er det jo noe galt for det er jo klemma på kabeln som skal sitte fast rundt toppen av pluggen, ikke gummihetta rund keramikken om du forstår.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpt på mekonomen, komplett 5 ledninger + coilledning, usikker på merke. Men satt ihvertfall ikke fast med de metallhettene rundt gummihetta, skal jo bare klemmes nedpå de vel. Ingen klemme på toppen av gummihettene på disse, bare disse metallhettene. Gikk jo helt rent nå når det var tørt, men er akkurat som den begynner å fjuske om den står på tomgang litt, begynner på 1200rpm, så går den ned til 800rpm står der og hoster.

 

Lurer litt på denne som sitter ved katalysatoren, føler eller hva det nå er, tok ut katalysatoren klippet jo da over de ledningene, men ble skøytet sammen igjen med kabelsko etterpå. Men mulig det kommer fukt der, har denne noe innvirkning på det montro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er lamdaen du tenker på? Den sensoren som sitter i eksosanlegget?

Den jobber ut ifra motstand så er viktig at du lodder koblingene på de kablene.

 

så over til pluggkablene, inni gummihetta skal du se en metallkobling som skal sitte rundt toppen av pluggene, om ikke den sitter skikkelig så får du ikke skikkelig kontakt og dermed lettere overledning,

 

Du skal kunne klare å skyve kabeln lenger ned i plugghetta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm ja det var den i eksosanlegget ja, er vel lambaen det. Kanskje den som er krasj.

 

Idag har det skjedd forandringer: Skiftet coil, tenningsmodul, pluggledninger, plugger, fordelerlokk og den stanga som går nedi motoren fra fordeleren som har med tenningen å gjøre.

Skiftet den som går ned i motoren fra fordeleren sist idag, tenning ble selvfølgelig da helt krasj. Hallgiveren var vel også med da. Men bilen fjusket like gæli før det.

 

Tenningen vet jeg at er stilt på 0 grader, men skal være 15 grader fortenning. Er det nok at denne står 15 grader feil? nok til at den fjusker på tomgang etc og i rått vær?

 

Blir faen meg gal av å finne utav det, har brukt såpass mye penger på å finne utav det at det er nesten stygt. Hmm, irritert og irriterende ja.

 

Takker for svar igjen forresten!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm ja det var den i eksosanlegget ja, er vel lambaen det. Kanskje den som er krasj.

 

Idag har det skjedd forandringer: Skiftet coil, tenningsmodul, pluggledninger, plugger, fordelerlokk og den stanga som går nedi motoren fra fordeleren som har med tenningen å gjøre.

Skiftet den som går ned i motoren fra fordeleren sist idag, tenning ble selvfølgelig da helt krasj. Hallgiveren var vel også med da. Men bilen fjusket like gæli før det.

 

Tenningen vet jeg at er stilt på 0 grader, men skal være 15 grader fortenning. Er det nok at denne står 15 grader feil? nok til at den fjusker på tomgang etc og i rått vær?

 

Blir faen meg gal av å finne utav det, har brukt såpass mye penger på å finne utav det at det er nesten stygt. Hmm, irritert og irriterende ja.

 

Takker for svar igjen forresten!

 

Hei igjen!

 

Har noen spørsmål, har du byttet følerne til tempen slik som multitemp osv enda? Når det gjelder pluggledningene så har ikke jeg tru på at du må kjøre uten metallhette. Alle biler skal gå med det, så feilen ligger nok an annen plass. Hvis det passer så kan du kjøre en tur til Vågå i påsken så kan vi se på det. Jeg er borte torsdag og fredag trur jeg, men du kan nå ringe så skal vi se.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Svein Erik!

 

Tror ikke multitempen er skiftet, følere som er skiftet: Føler til radiator, temperaturføler som sitter midt i motor oppå motoren. Skifet i tillegg en føler som var oppå innsprøytningen der. Husker ikke eksakt navn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm ja det var den i eksosanlegget ja, er vel lambaen det. Kanskje den som er krasj.

 

Idag har det skjedd forandringer: Skiftet coil, tenningsmodul, pluggledninger, plugger, fordelerlokk og den stanga som går nedi motoren fra fordeleren som har med tenningen å gjøre.

Skiftet den som går ned i motoren fra fordeleren sist idag, tenning ble selvfølgelig da helt krasj. Hallgiveren var vel også med da. Men bilen fjusket like gæli før det.

 

Tenningen vet jeg at er stilt på 0 grader, men skal være 15 grader fortenning. Er det nok at denne står 15 grader feil? nok til at den fjusker på tomgang etc og i rått vær?

 

Blir faen meg gal av å finne utav det, har brukt såpass mye penger på å finne utav det at det er nesten stygt. Hmm, irritert og irriterende ja.

 

Takker for svar igjen forresten!

 

Stanga går jeg ut ifra er selve fordeleren? Få stilt tenninga rett med tenningslampe. 15 grader feil er mye, lett jobb med lampe:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay, får prøve det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Har noen spørsmål, har du byttet følerne til tempen slik som multitemp osv enda? Når det gjelder pluggledningene så har ikke jeg tru på at du må kjøre uten metallhette. Alle biler skal gå med det, så feilen ligger nok an annen plass. Hvis det passer så kan du kjøre en tur til Vågå i påsken så kan vi se på det. Jeg er borte torsdag og fredag trur jeg, men du kan nå ringe så skal vi se.

 

Om du ser på denne så sjekk hvertfal overslag fra hettene, var mye plaget med overslag selv med alt nytt (Rotor, lokk, kabler,plugger), så det fint i mørke med lysbue på alle 5 Pluggene: bh :

tok bort hettene - Null overslag -

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay, får prøve det.

 

Vil ikke virke frekk, men du vet åssen du stiller tenninga? Må bare spørre..

Kan få Walk thru om du ønsker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neij, vet selvfølgelig ikke det. Da jeg hverken er utdannet bilmekaniker eller der i den gata. Mulig det er enkelt det, men.

 

Gikk somsagt ikke ann å ta av de metallhettene, da satt ikke plugghettene nedpå pluggen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki, bare lurte:)

 

Har du tilgang på tennigslampe? Trenger kun en enkel en.

 

- Kjør motoren slik at du oppnår vanlig driftstempratur.

 

- stopp motoren.

 

- Løsn den klemma som holder rundt foten av fodeleren.

 

- Koble til kablene til tenningslampa. ( tre stk: +, -, og en som skal på 1. sylinders pluggledning)

 

- Start motoren og la den gå på tommgang.

 

- Med tenningslampa lyser/blinker du i det øverste hullet chlutchhuset (i bakkant av motoren), der vil du se tall på svinghjulet i blinkene fra tenningslampa.

 

- Vri på fordeleren til merket ved tallet "15" ligger i nedre kant av hullet.

 

- Skru til klemma ved foten av fordeleren og ta løs kablene til tenningslampa.

 

Du har nå 15 grader fortenning:)

 

Prøver bare hjelpe, sleit lenge med min 2,3

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar ja! =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva ble konklusjonen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lambdasonden som gjorde hele greien. Skiftet denne så gikk den helt som den skulle igjen. =D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.