9,5 x19 ET 27 eller 35 på A4?

Anbefalte innlegg

Funker det med 9,5 x19 ET 27 eller 35 på A4? Noen som vet? Type dekk, 235/35/19?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bak du skal ha 9,5? Da ville jeg nok tatt ET27, med 235 eller 245.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt 8,5x19 et30 frem til nå med nankang 235/35. Dette har fungert mer eller mindre perfekt, subber litt ved rattutslag under svært aktiv kjøring. Bilen er senket 45mm med H&R fjærer Felgkanten på disse er kant i kant med skjermen foran, mens bak er det mulig å flytte dem noen mm ekstra ut.

 

Et 27 på 9,5" vil bygge 16mm lengre ut og derfor antageligvis bli vanskelig uten å valse en del.

 

Jeg har 4stk 9,5x19 et 40 på tur over dammen nå, det blir nok en tight fit mot fjærbenet foran (ca 3-4mm klaring etter hva jeg har klart måle meg til) men vil ikke bygge mer enn 3mm ekstra ut kontra 8,5 et30. Bak burde dette være perfekt med tanke på å slippe valse, mens foran må jeg nok til å massere litt. Kommer også her i første omgang til å kjøre med 235/35 så får man se om det er plass til litt mer gummi etterhvert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte på foran og bak, men kanskje et 35 foran og et 27 bak? Noen formening om det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte på foran og bak, men kanskje et 35 foran og et 27 bak? Noen formening om det?

 

Tror det vil bli bra..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs jo hvor mye bilen er senket, men vil tro du må valse litt både foran og bak for å unngå subbing. En liten cm mer klaring så burde det gå glatt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker det med 9,5 x19 ET 27 eller 35 på A4? Noen som vet? Type dekk, 235/35/19?

 

9,5x19 ET35 foran på A4 vil nok medføre at du må valse ut skjermene såpass at de må lakkeres og feste innerskjermene med sikaflex, i hvertfall hvis skal senke litt, f.eks 60mm. ET27 blir desto verre. Uansett må du velge et smalt 235 dekk eller 225. Bak går det bedre, men ville valgt ET35 her også.

 

Han som anbefaler 9,5x19 ET27 med 245/35 kan jo betale lakkereren din når skjermene er slipt rene og begynner å ruste etter 1 mnd :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde ikke vurdert 9,5 tom fremme engang, vil si at 9" et 35 er maks uten å begynnemed valsing o.l. Men om du vil valse mye, så kjør på, men da ville jeg kjørt på med ennå breiere en 9,5 bak også : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er org senka pluss 20mm.. Hmm, kanskje 9x19 et 35 foran og 9,5x19 et 27 bak?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det værtfall 9 tom med et40..

 

Bilde 032 (Small).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er org senka pluss 20mm.. Hmm, kanskje 9x19 et 35 foran og 9,5x19 et 27 bak?

 

Så brede hjul med "så lite" senk vil bare se rart ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så brede hjul med "så lite" senk vil bare se rart ut.

 

Lite senk? Den ligger da såpass nede at du så vidt får en finger inn over hjulet da. 30/40mm pluss 20 er vel rundt 50/60mm om ikke jeg ikke tar helt feil?!: eek : Skal da ikke se ut som en oversenket harrybil heller da :D Er en BRUKSbil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite senk? Den ligger da såpass nede at du så vidt får en finger inn over hjulet da. 30/40mm pluss 20 er vel rundt 50/60mm om ikke jeg ikke tar helt feil?!: eek :

 

Orig.senk er vel nærmere 20-25 enn 40mm hvis du mener sportsunderstell. Så dette minus 20mm blir ca 40-45mm. Uansett, hvis strekte dekk på felger helt uti skjermkanten skal ha noe for seg, så må bilen ned, helst med gewinder. Myke orig.dempere eller dempere som følger med 40-45mm senkesett er ikke stive nok til å hindre at brede hjul subber.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det med 18*8 felger, fyller absolutt ikke ut buen :(

wheel.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orig.senk er vel nærmere 20-25 enn 40mm hvis du mener sportsunderstell. Så dette minus 20mm blir ca 40-45mm. Uansett, hvis strekte dekk på felger helt uti skjermkanten skal ha noe for seg, så må bilen ned, helst med gewinder. Myke orig.dempere eller dempere som følger med 40-45mm senkesett er ikke stive nok til å hindre at brede hjul subber.

 

Mark my word, senkesett kommer ALDRI på denne eller noen av mine bruksbiler. Det er bare helt idiotisk å ha på, stivt, jævlig, ekkelt å kjøre med, kan være justerbare typ 2, alikevel, altfor stivt!!!!. Sjekket nå, 30mm er den senket, pluss 20mm så da havner man på 50mm...

 

Og for å være ærlig, den er stiv nok som den er, mere stiv og komforen blir borte. Er ikke ute etter en go cart. Bredere felger kun for å fjerne den innsøkket som blir av for smale felger :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mark my word, senkesett kommer ALDRI på denne eller noen av mine bruksbiler. Det er bare helt idiotisk å ha på, stivt, jævlig, ekkelt å kjøre med, kan være justerbare typ 2, alikevel, altfor stivt!!!!. Sjekket nå, 30mm er den senket, pluss 20mm så da havner man på 50mm...

 

Og for å være ærlig, den er stiv nok som den er, mere stiv og komforen blir borte. Er ikke ute etter en go cart. Bredere felger kun for å fjerne den innsøkket som blir av for smale felger :D

 

Lurt å sa :) Finnes jo ikke noe bedre å kjøre med enn et høykvalitets gewinder, da har man sportslig bil som sitter bra på veien, er passe stivt og kan senke bilen så mye man vil etter hva man liker av komfort og utseende. Har du prøvd en bil tilsvarende din egen med KW gewinder?

 

Hvordan skal du få senka bilen 20mm mer enn orig forresten? Senkeskåler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurt å sa :) Finnes jo ikke noe bedre å kjøre med enn et høykvalitets gewinder, da har man sportslig bil som sitter bra på veien, er passe stivt og kan senke bilen så mye man vil etter hva man liker av komfort og utseende. Har du prøvd en bil tilsvarende din egen med KW gewinder?

 

Hvordan skal du få senka bilen 20mm mer enn orig forresten? Senkeskåler?

 

Ja og ja... JEG syns det blir FOR stivt, det må jeg da få synes? Jeg syns den er stiv nok nå mtp at det er en bruksbil, JEG er ikke interessert i en bil som man må ha nyrebelte for å kjøre. JEG har til dags dato ikke kjørt en senket bil som har komfort. Og om du syns min bil er høy, så får du egentlig syns det. Den er lav nok for meg. Bruksbil...

 

Men tilbake til topic. Kanskje 8,5x19 foran et 35/40 og 9,5x19 et35 bak vil fungere greit? At bilen ikke ligger paddeflat er for meg rivende likegyldig. Jeg kjører en del humpeveier, greit med noe klaring. Skal jo på en del fisketurer i året for å si det sånn..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg 8,5x19" Et 35 med 225/35 dekk på en b7.

 

Har selv lekt litt med tanken om noen 9,5" felger men er ganske sikker på at du opp på et40 MINST fremme tror kanskje det går med et30 bak. Jeg kan prøve å måle litt klaringer på min og se i kveld kanskje. Men så er vel ikke hjulbuene helt like ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg 8,5x19" Et 35 med 225/35 dekk på en b7.

 

Har selv lekt litt med tanken om noen 9,5" felger men er ganske sikker på at du opp på et40 MINST fremme tror kanskje det går med et30 bak. Jeg kan prøve å måle litt klaringer på min og se i kveld kanskje. Men så er vel ikke hjulbuene helt like ?

 

Tror ikke det er mye forskjell på de hjulbuene. Kult om du sjekker. Har noen xylo på hånden i variable størrelser til kjekk pris :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og for å være ærlig, den er stiv nok som den er, mere stiv og komforen blir borte. Er ikke ute etter en go cart. Bredere felger kun for å fjerne den innsøkket som blir av for smale felger :D

 

Om du vil fjærne "innsøkket" og beholde komforten ville jeg ha kjøpt noen 18"(er det du har nå?) med lavere innpress. Da beholder du komforten(mer gummi) og felgen kommer lenger ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.