#1 Skrevet Mars 12, 2008 Noen som vet hvordan jeg justerer FK-settet mitt? Er for lavt for felgene mine bak.. Har de kloene, men vet ikke helt hvordan jeg bruker de? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 12, 2008 Er det to skåler/muttere i bunnen av fjøra? I så tilfelle må de skrues litt fra hverandre først, da de låses mot hverandre. Andre løsninger hvor det er ei justeringsmutter har ofte z-skrue inn fra siden for å låse. Mutterene må skrues oppover ( fjøra strammes ) for at bilen skal bli høyere og vice versa. Kloa/spaken skal ha en liten tapp som passer inn i hakkene/sporene på mutteren og bøyen på spaken legger seg da inntil resten av mutteren. Slik får du brukt spaken til å turne mutterene rundt ( om det da ikke sitter så fast som det ofte gjør. Da må grøvere verktøy taes i bruk ). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 12, 2008 sett en hver vei på justeringsskivene..og bruk kreftene etter hva de er gode for" hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 13, 2008 Ok, det hørtes kurrant ut Er det noen mulighet for å stive opp dette settet ytterligere? Alternativet til å heve blir at bilen skulle vært enda stivere, selv om den er stiv fra før. Kan dette justeres på dette settet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 13, 2008 hvis det er en justeringsskrue på toppen av demperen.. Noe du bil se hvis du kikker på toppen av dempertårnet, under panseret.. Så kanskje det er mulig å justere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 14, 2008 Det var desverre ikke mulighet for å gjøre det stivere Det er to muttere, som skal skrues. Men siden de må skrues fra hverandre først, hvilken skal jeg løsne? Den nederste? Skal den skrues med eller mot klokka? Vil ikke ødelegge gjengene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 14, 2008 Når det gjelder justering av stivhet, så er det ikke alle FK-sett hvor hardheten kan justeres. På mitt FK Silverline X kan stivheten på demperne justeres. Konidempere. Når det gjelder høydejustering, så er begge ringene rettgjenget (ikke linksgjenget). Hold fast den øverste (største) mutteren og skru den nederste (minste) nedover for å løsne de to mutterne fra hverandre. Skru så den store mutteren oppover for å heve bilen, eller nedover for å senke bilen. Pass på å justere begge hjulene på samme aksling likt. Når du har funnet ønsket høyde, så skrur du den lille mutteren inntil og strammer den mot den store som en settmutter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...