Anbefalte innlegg

Hei. E har fått en ulyd på minA4 B5TQ 96 mod.

Lyden kom etter at jeg måtte slepe opp en V70 MED henger opp en bakke.. Quattro E KONGE:tilber:

Uansett. lyden e spesseilt påtakelig under oppstart, å i 2. gir. den kommer i form av en kakke lyd, umtrent som lyden av løst eksos anlegg. lyden kommer ca 2 ganger i sekundet.. Men det rare er at den ikke er den hele tia, på tøtt asfalt hører jeg den lite. Å den forsvinner når jeg trør inn clutsjen: klø :

Har ikke funnet noe slakk i oppheng til eksos. Å begynner å lure på om det kan være fra hjul lageret..

Noen tips hvor jeg skal lete??

Hilsen Tor Gunnar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mer/mindre lyd når du svinger fult over? Kan jo være en drivknute, spesielt siden du nylig har dratt no tungt og hatt stor belastning på de delene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mer/mindre lyd når du svinger fult over? Kan jo være en drivknute, spesielt siden du nylig har dratt no tungt og hatt stor belastning på de delene.

Nei. er ingen merkbar forskjell under fullt utslag, men så vil vell det være mest fremtredene om det var fremre knuter...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, du kunne jo prøvd å kjøre forsiktig fremover med brekket på. Da blir belastningen på knutene større. Teoretisk såfall? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, du kunne jo prøvd å kjøre forsiktig fremover med brekket på. Da blir belastningen på knutene større. Teoretisk såfall? :D

Gjorde akkurat en liten test.. å det virker som at jeg kan provosere frem lyden med hjelp av brekket.. E da andre måter å bekrefte eller avkrefte at det er drivknuten??..

Glemte nok å si at de har rulla 215000 km

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jekk opp bilen og riv og dra i dekkene bak, du skal ikke kjenne noe slarke fra hjullager. Heller ingen ulyder når du snurrer på hjula.

Knepper det bare ved at du snurrer på hjulet kan du vel prøve å lytte deg fram til knuten det gjelder, alternativt med brekket på (og bilen på skikkelige bukker!!!) kan du prøve å sette den i gir og slippe clutchen forsiktig for å belaste drivlinjen. Du skal ikke se noe bevegelse i drivknutene bak. Få noen til å hjelpe deg med clutchingen mens du ligger under.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset, ska sjekke så fort som e får bilen inn på bukk. Men. e da nokka fare for å kjøre med sånn lyd en stund.. Om det ER drivknuten mener jeg??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ryker den mister du vel driften bak, hvor sunt det er vet jeg desverre ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ryker den mister du vel driften bak, hvor sunt det er vet jeg desverre ikke.

Godt e e NAF medlem da;): haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.