Anbefalte innlegg

Får opp denne meldingen i turtelleren. Hva er feil\må skiftes? Er nok olje om noen lurer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tid for oljeskift.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

+ filter og? Mange km kan man regne med å kjøre før noe galt skjer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville vel byttet filter i samme slengen.

Motoren raser nok ikke om du ikke bytter med en gang, men ville ikke ventet altfor lenge med å bytte. Oljeskift er tross alt det billigste man gjør med tanke på service på bilen sin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jess, får prøve å få gjort det på søndagen. Takker for svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må også resette service indikatoren. Enten med Vag-Com eller kanskje det går ann å gjøre det uten Vag-Com'en. Trykke en spes kombinasjon....finner sikkert litt info om det her et sted:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må også resette service indikatoren. Enten med Vag-Com eller kanskje det går ann å gjøre det uten Vag-Com'en. Trykke en spes kombinasjon....finner sikkert litt info om det her et sted:D

 

Møller kan vel gjøre det på 1 2 3?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gjør det fort, skal gjerne ha noen kroner for det da.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja,Møller kan gjøre det..

Men om du søker her på foroum så finner du ut hvordan du kan gjøre det selv..

Eg gjorde på min bil..

Husker ikke akkurat hva eg trykkte men..

Er noe med og vri på disse "knappene" ved turteller/speedometer og vri på tenning..

Så forsvinner service fra displayet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for svar. Den pakningen jeg skal skifte (innenfor den skruen man skrur av for å få ut olje), noen som veit hvor stor den skal være? Og skruen for den sakens skyld. Var noen å velge mellom heh..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for svar. Den pakningen jeg skal skifte (innenfor den skruen man skrur av for å få ut olje), noen som veit hvor stor den skal være? Og skruen for den sakens skyld. Var noen å velge mellom heh..

 

Trenger da ikke bytte den pakningen.

Skal skiftes bare hvis den er ødelagt så er ikke noe man bytter hver gang akkurat.

Uansett så vet de dette på Møller når du kjøper filter, hender jeg får med en slik pakning ved kjøp av filter.

Men egentlig er det bare tull og bytte den pakningen hvis den er i orden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja...tetningsringen deformeres/klemmes flat da du skrur til første turen, så derfor skal tetningsringen skiftes HVER GANG! Hvis ikke må du skru til hardere og hardere for hver gang før det blir tett, med det resultatet at gjengene i bunnpanna ryker til slutt.

 

Hvis det er en Golf 4 det er snakk om her, får du ikke løs tetningsring til tappeskruen. Her er det ment at hele skruen ( med fastpresset tetningsring ) skal skiftes. Evt. må den gamle tetningsringen klippes av og en ny løs passende kobbering monteres på den gamle skruen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja...tetningsringen deformeres/klemmes flat da du skrur til første turen, så derfor skal tetningsringen skiftes HVER GANG! Hvis ikke må du skru til hardere og hardere for hver gang før det blir tett, med det resultatet at gjengene i bunnpanna ryker til slutt.

 

Hvis det er en Golf 4 det er snakk om her, får du ikke løs tetningsring til tappeskruen. Her er det ment at hele skruen ( med fastpresset tetningsring ) skal skiftes. Evt. må den gamle tetningsringen klippes av og en ny løs passende kobbering monteres på den gamle skruen.

 

Men hvilken av disse tappeskruene skal jeg ha? Var innom og kjøpte, men han dotten bak disken var like hjelpsom som en brukt gymsokk så har helt sikkert fått feil da det ikke er fastoresset tetningsring, og ser jo nå at tetningsringen faktisk ikke går på tappeskruen en gang : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligner mest på den helt til høyre på bildet, men kan ikke garantere deg at den er lik den originale da jeg ikke ser gjengepartiet og tetningsringen. De originale fra Møller er også annerledes i fargen ( muligens pga. materiale den er laget i ). Hva med å rett og slett kjøpe en original?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja...tetningsringen deformeres/klemmes flat da du skrur til første turen, så derfor skal tetningsringen skiftes HVER GANG! Hvis ikke må du skru til hardere og hardere for hver gang før det blir tett, med det resultatet at gjengene i bunnpanna ryker til slutt.

 

Hvis det er en Golf 4 det er snakk om her, får du ikke løs tetningsring til tappeskruen. Her er det ment at hele skruen ( med fastpresset tetningsring ) skal skiftes. Evt. må den gamle tetningsringen klippes av og en ny løs passende kobbering monteres på den gamle skruen.

 

Høres merkelig og unødvendig ut.

Har skiftet mange ganger nå uten at det lekker noe som helst.

Mulig dere som er på verksted har egne regler, men for oss garasjemekkerne tenker jeg det holder tett jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligner mest på den helt til høyre på bildet, men kan ikke garantere deg at den er lik den originale da jeg ikke ser gjengepartiet og tetningsringen. De originale fra Møller er også annerledes i fargen ( muligens pga. materiale den er laget i ). Hva med å rett og slett kjøpe en original?

 

Er det sånt de har på lager tro? Skulle ha en sånn knott til belte en gang og det måtte faktisk bestilles inn og jeg måtte vente ei stund : bh : Vil få gjort det i morra, derfor hadde det funka litt dårlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting til. Går det ann å vri av oljefilteret uten sånn oljefilterverktøy? Har sånt hodet, men ikke noe tang å feste den på da den jeg har er for stor i forhold til hullet man skal feste på (tilkoblingsfeste 3/8'')

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting til. Går det ann å vri av oljefilteret uten sånn oljefilterverktøy? Har sånt hodet, men ikke noe tang å feste den på da den jeg har er for stor i forhold til hullet man skal feste på (tilkoblingsfeste 3/8'')

 

Sannsynligvis kan det sitte for godt til at du får løsnet det med bare hendene.

Men du kan jo alltids prøve å ta på deg noen tykke hansker og ta et godt grep rundt filteret, mulig det løsner da.

Ellers så er siste utvei å stappe et skrujern tvers gjennom filteret, denne løsningen har jeg brukt hvis filteret har sittet for godt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og filteret tar ikke no skade av skrujernvarianten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Filtere skal jo byttes allikevel, eller....

 

Hvis du ikka skal bytte filteret hvorfor skal du ta det av da??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og filteret tar ikke no skade av skrujernvarianten?

 

Men hjelpes min da.

Hvorfor skal du ta av filteret hvis du ikke skal bytte det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor bytte olje om man ikke skal bytte filter? Er vel lite vits i å slenge på ny olje på motoren når filteret er fullt av møkk og dritt. Ett filter koster ikke mange kronene, og når man først påkoster seg ny olje så kjøper man selvfølgelig nytt filter også. Eller er det bare meg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor bytte olje om man ikke skal bytte filter? Er vel lite vits i å slenge på ny olje på motoren når filteret er fullt av møkk og dritt. Ett filter koster ikke mange kronene, og når man først påkoster seg ny olje så kjøper man selvfølgelig nytt filter også. Eller er det bare meg?

 

Det er nok bare deg: rolleyes

Nei skal det byttes olje så skal filteret også byttes, mener nå jeg da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkelte misforsto. for å få det nye på skikkelig mente jeg om skrujernvarianten var brukanes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.