Anbefalte innlegg

For å få på det nye SKAL DU IKKE BRUKE skrutrekkertrikset, brukes evt kun når fileter skal av.

 

Du klarer å sette på det nye med bare håndkraft, dra til det du kan.

Fileteret har en tendens til å skru seg litt til selv også, så det bør gå fint.

Har gjordt dette selv mange ganger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Great, får ikke at tappeskruen... Noen triks? Og det skrujerntrikset, kutte høl med kniv i filteret for å få det til? Er jo ikke noe høl der, blah..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Great, får ikke at tappeskruen... Noen triks? Og det skrujerntrikset, kutte høl med kniv i filteret for å få det til? Er jo ikke noe høl der, blah..

 

Selvfølgelig er det ikke noe hull i filteret??????

 

Bank en skrutrekker gjennom filteret...så vrir du!

 

Skrur du riktig vei på tappeskruen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nye oljefilteret skrur du til for hånd :)

Vi bytter alltid bunnskruen (pakningen) ved service. Nye biler med aluminium bunnpanne er det veldig lett å ødelegge gjengene i bunnpannen på. Derfor bytter vi pakning så vi ikke må skru så hardt til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Filteret får jeg sikkert av, men sykt irriterende at jeg ikke får at den tappeskruen. kommer ikke skikkelig under der : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fastnøkkel som er tingen tro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruk en fastnøkkel, ,ja! Hva har du prøvd med til nå?

For å få av filteret slår du bare et skruhjern gjennom det, om du ikke klarer å løsne det for hand da.. Når du monterer det nye filteret smører du litt olje på tetningsringen før du skrur det på. Husk å gjør ren filterbranketten før du monterer det nye filteret.

Etter du har fylt opp med olje (til max på peilepinnen) så starter du motoren slik at filteret blir fylt, så stopper du og peiler olje på nytt, og fyller til max en gang til;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvilken av disse tappeskruene skal jeg ha? Var innom og kjøpte, men han dotten bak disken var like hjelpsom som en brukt gymsokk så har helt sikkert fått feil da det ikke er fastoresset tetningsring, og ser jo nå at tetningsringen faktisk ikke går på tappeskruen en gang : bh :

 

 

Hvis du ser på den tabellen der, så har ALLE PLUGGENE, og ALLE TETNINGSRINGENE nøyaktig samme mål! Så hvilken av dem du kjøper tror jeg ikke har noen særlig betydning!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruk en fastnøkkel, ,ja! Hva har du prøvd med til nå?

For å få av filteret slår du bare et skruhjern gjennom det, om du ikke klarer å løsne det for hand da.. Når du monterer det nye filteret smører du litt olje på tetningsringen før du skrur det på. Husk å gjør ren filterbranketten før du monterer det nye filteret.

Etter du har fylt opp med olje (til max på peilepinnen) så starter du motoren slik at filteret blir fylt, så stopper du og peiler olje på nytt, og fyller til max en gang til;)

 

Husker ikke navn, men er sånn dings man kan skifte ut hodet på. Men fikk tak i fastnøkkel i dag så gjør nytt forsøk i morra.. : rolleyes

 

Takker for tips :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ser på den tabellen der, så har ALLE PLUGGENE, og ALLE TETNINGSRINGENE nøyaktig samme mål! Så hvilken av dem du kjøper tror jeg ikke har noen særlig betydning!

 

Jammen rart at jeg da fikk forskjellige størrelser...: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva brukte du for å få den opp da? Skralle og pipe? Og hvis du ikke kommer skikkelig til under bilen, så må du jekke den opp...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.