Justering av dempertrykk på KW V2

Anbefalte innlegg

Noen som vet åssen Jeg justerer Dempertrykket på KW V2.

 

Takker for svar

Martin E.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet åssen jeg gjør dette??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg også lurer litt på dette. Mulig løsningen er å skru til alt for så å prøve seg fram..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns han er så ille myk se. men lurer bare på om noen vet ca hvor mye den må skrues .

Er ganske sjedelig monter og demonter hele tiden. hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes ihvertfall en bruksanvisning for justering her. Finn din modell under Gewindefahrwerke V2 og tykk på pila helt til høyre. Da får du opp alle dokumentene til senkesettet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha hatt flere gule koni og nå kw2 så har jeg i allefall kommet frem til at å justere demperne 2/3 av maks stivhet gir en passe bra stivhet som fungerer meget bra på vei og de få gangene man er på bane:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha hatt flere gule koni og nå kw2 så har jeg i allefall kommet frem til at å justere demperne 2/3 av maks stivhet gir en passe bra stivhet som fungerer meget bra på vei og de få gangene man er på bane:)

 

Hvordan vet du hvor mye du skal skru for å få den 2/3 av maks?

Bare skru helt opp for så å stramme til ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste gjennom PDf dokumentene i linken lenger opp her og der sto det forklart:o

 

Takker..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker sikkert for dem som kan tysk og engelsk. Men der jeg jeg helt blank o litt til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det bare å skru selve stanga på demperen.

Så regner jeg med at pluss er hardere ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det bare å skru selve stanga på demperen.

Så regner jeg med at pluss er hardere ??

 

Du skrur jo på toppen av demperen med med medfulgt plastverktøy, eller en skift nøkkel, er jo bar og kru den helt ned eller opp, så merker du jo fort hva som skjer, så er det jo bare og justere/kjøre til du blir fornøyd. pluss er nok hardere om jeg ikke husker feil, men det finner du fort ut av

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det bare å skru selve stanga på demperen.

Så regner jeg med at pluss er hardere ??

 

Ja pluss er hardere- Det går å skru litt over to runder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke mer en to runder???

Det regner jeg med prinsippet er det samme bak som fornan da??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bak den er litt for myk. Den jynger litt etter farthumper osv se.

 

Må jeg den den helt ut,eller holder det med at jeg slipper fjøra helt ned sånn at det ikkke er noe press på den??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De som ikke kan justeres med medfølgende plastverktøy på toppen, må man presse demperstangen helt i bunn(fjær og etc kan ikke være montert ved denne operasjonen) når den er i bunn kjenner du at den treffer et spor og da kan du justere den slik du vil ha den.. med klokken = strammere og motsatt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det følger med et par små hjul med pluss og minus på.

 

Da skal jeg vel klare dette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må den presses ned selv når du har plastværkstøyet??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.