Anbefalte innlegg

Har en kompis som har en 1.8t som kødder litt. den vibrerer sikkelig i hele bilen ved belastning.

 

Den hadde åpen dump og det ble fyllt 95 okt når problemene startet,om det har noe med saken å gjør er uvisst men.

 

Bilen er chippet.

 

har nå prøvd følgende:

 

skiftet n75 ventil,stod en H ventil før og montert en J nå

skiftet luftmengdemåler

tatt vekk åpen dump og satt inn org resirk

prøvd ny tenningsmodul.

Ingen feilkoder ifølge vagcom

prøvd å ta av minuspolen og lot bilen stå uten en hel natt for å prøve å få den ut av nødprogram.

 

En skjelden gang så går den plutselig som den skal. kan også "lure" den av og til viss jeg gir forsiktig gass hele veien.

 

Har den gått i nødmodus pga 95 okt? trodde bilen bare sku dårlig i nødmodus .... ikke vibrere slik. Noen måte å få den ut av nødmodus med vagcom

 

fikk bare 83,8 % på throttle inne på vag com. kan det være gasspjeld som kødder?

 

tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan slette feillager med Vagcom, emn bilen vil ikke gå skikkelig før feilen er reparert.

Vanntemp føleren kan være en feilkilde.

Prøv å trekke av en og en kontakt på dysene for å se om det er en sylinder som den ikke sviver på.

Kan da eventuelt være dysefeil eller feil på tenning.Tennplugg eller f.eks coil.

Har vært borti at det har vært montert feil tennplugger på noen 1,8t. Var den gang feil i møllers pakkesystem i forbindele med service, slik at det ble montert tennplugger som skulle vært til en nyere modell.

Gikk da fint i ca en uke å begynte så å svive dårlig/hakkete...

Skal ikke svive dårlig fordi om det fylles 95 oktan.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blå temp føler har jeg og prøvd å bytte.

 

Ligger ingen feil registrert på vag com!

 

Men skal jeg få 100 % åpning på gasspjeldet inne på vag com?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Men skal jeg få 100 % åpning på gasspjeldet inne på vag com?

 

Ja,prøvd å resette det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor finner jeg fremgangsmåter for resetting av serviceindikatorer / grunninnstilling av gasspjeld ,samt hva dei forskjellige verdiene inne på measuring blocks betyr/skal ha ???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk inn på kanal 98 og d stod adp ok,men det skjedde ingenting liksom....den jobbet ikke noe før d kom ok.

 

Står part throttle selv om jeg har bånn gass....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv en anna tps. Veit du har en liggende ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvd et annet gasspjeld uten hell:( bilen har også brukt MYE bensin. ser at vanntempen ligg neeesten på 90c men ikke helt ligger på 88-89 grader. kan blå temp være gåen og forårsake slik oppførsel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvd andre coiler??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja hadde noe lignende problem for et par uker siden og da hjalp det når jeg byttet ut en coil. har prøvd det nå og men ikke noe bedre dinna gangen. noen mulighet å måle coilene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja hadde noe lignende problem for et par uker siden og da hjalp det når jeg byttet ut en coil. har prøvd det nå og men ikke noe bedre dinna gangen. noen mulighet å måle coilene?

 

Du kan logge feiltenninger i vag com ja... husker ikke måleblokk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke alle 1,8t som viser antall feiltenninger. Kommer an på årsmodell. Hvilken årsmodell er denne bilen?

Det kan være at vanntempføler er defekt selv om instrumentet viser riktig(som er ca 90 grader). Denne føleren er firpolet og har en krets for instrument og en for motorstyring.

Tenningsmodulen som ligger ved luftfilteret er jo en kjent ting på noen av disse motorene(de tidlige modellene).

Men da skal du kunne finne ut ved å trekke av en og en dysekontakt om det er en sylinder som den ikke sviver skikkelig på.

Har du sjekket alt mekanisk? Kompresjon? Register?

Det er som du skjønner veldig mange ting som det kan være.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har som sagt tidligere i tråden prøvd å bytte gass-spjeld men det nye viser 84% og part throttle ,kan det være gåent det og? var et brukt spjeld jeg prøvde!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville i første omgang ikke hengt meg opp i dette måleresultatet. Om den ikke skulle få full gass så skal det ikke skape dårlig gange på tomgang. Mener at dette spjeldet har en del å "gå på" siden det har tomgangsregulering innebygget,

Kan jo være du får ett annet resultat om du grunninnstiller det ordentlig.

Men er i alle fall rimelig sikker på at det ikke er dette som er årsaken til fusken .....

Hvilken årsmodell er bilen ?????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

La inn en tråd selv om dette i går.... Har samme oppførsel på min 1.8TQ 96'..

Noe fremskritt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville i første omgang ikke hengt meg opp i dette måleresultatet. Om den ikke skulle få full gass så skal det ikke skape dårlig gange på tomgang. Mener at dette spjeldet har en del å "gå på" siden det har tomgangsregulering innebygget,

Kan jo være du får ett annet resultat om du grunninnstiller det ordentlig.

Men er i alle fall rimelig sikker på at det ikke er dette som er årsaken til fusken .....

Hvilken årsmodell er bilen ?????

 

bilen er en 98 mod. grunninnstiller det ordentlig? får adp ok på vag com

 

bilen går veldig fint på tomgang,det er ved belastning den ikke liker seg,men når den plutselig funker så funker den i alle gir så lenge jeg har flat pedal,om jeg slepper gassen og belaster igjen så kan den begynne og fjuske igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan ser pluggene ut er de gamle ?

har du sjekket ledningene til:

luftmasse måler,

N75

osv

 

Hvis du leser av ca 90grader på måleverdi blokkene på vag-com er dette det styreenheten leser av.

og et par grader +- spiller ingen rolle det skal være mye for at det betyr noe.

 

Det betyr heller ikke noe at du ikke får full throttle angle.

 

Sjekk også vakum slangene på bilen (spesielt siden dere har byttet resirk)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en kompis av meg chippet bilen og satt på åpen dump, da begynnte den fjuske. men når han satte på resirk så gikk det fint og går fremdeles fint

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en kompis av meg chippet bilen og satt på åpen dump, da begynnte den fjuske. men når han satte på resirk så gikk det fint og går fremdeles fint

 

Jeg har jo byttet tilbake til resirk allerede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du søker opp min gamle 1,8T problemtråd, så hadde jeg fjusking mellom 2- 3000rpm.. prøvde å bytte alt, viste seg at det var bensinpumpa som ikke greide å gi nok bensin.. byttet den og bilen gikk som aldri før..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt coiler.. Funket fjell ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt coiler.. Funket fjell ;)

 

er det ingen som leser her?:) jeg HAR jo byttet coiler!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ingen som leser her?:) jeg HAR jo byttet coiler!

 

Du vet jo hvor vanskelig det er Big:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva ble statusen her? fikk du til bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.