lekkasje servoolje audi a4 02 1,8T

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

Jeg skriver inn i fortvilelse over nettopp å ha hentet bilen på verksted.

Jeg har i den siste tiden merket lekkasje på servooljen, og sendte bilen på verksted for å finne feilen.Alle slanger, servopumpe, tank osv. var ok.

Det viser seg at det er noe lekkasje i tannstagmansjettene på begge sider. Jaja tenkte jeg, da får vel disse byttes da.... men, hos møller får jeg opplyst at de må bytte hele tannstaget, med en omfattende dagsjobb i tillegg for montering. Pris: fra 15-20000!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kjære entusiaster og motorguruer, er det noen som har peiling på dette, stemmer det?

Evt. tips til andre måter å løse problemet på eller til andre som kan fikse (begynner å bli lei møller!!!!) mottas med kjempestor takk!

Hilsen tidligere storfornøyd, men nå fortvilet audientusiast:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Desverre stemmer nok det ja. Det er tetningsringene i endene av tannstanga som lekker, slik at olje renner ut i mansjettene.

Muligens får man kjøpt rep-sett til dette, men bortsett fra deleprisen på tannstang vs rep-sett er jobben den samme + overhaling av tannstanga. På et verksted vil de nok sikkert ha noen kroner for å overhale tannstanga også, om det i det hele tatt går an.

Kjøpe og montere tannstang fra et vrak kanskje? Kanskje http://www.norskbildelsenter.no har foreksempel!

Aller først kan du jo prøve Omega oljetetter i servooljen kanskje, eller tilsvarende oljetilsetninger som får pakninger til å ese ut litt/svelle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vel.. delen koster en del + en hel dags arbeid. koster vel 800kr + mva i timen nå? x8 eller no sånnt.

men vet dem no grunn for at tannstangen er røket da? eller bare godtar dem feilen? 02 a4 er vel ikke no garanti heller dette.

hør på pris på deler fra NBS og få en til å gjøre jobben svart.. nå aner jeg ikke hvor du bor, så vansklig å tilby seg å gjøre dette...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

wow... her kom det jammen meg kjapt svar.... tusen takk!

tannstanga var det iflg. møller ingenting i veien med, var bare pakningere. men syns det er rart at lekkasjen kommer såpass plutselig, har måtte etterfylle olje 3 ganger på en måned (bare svært liten mengde riktignok), men aldri tidligere.

omega oljetetter, hvor får man tak i det??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vel.. delen koster en del + en hel dags arbeid. koster vel 800kr + mva i timen nå? x8 eller no sånnt.

men vet dem no grunn for at tannstangen er røket da? eller bare godtar dem feilen? 02 a4 er vel ikke no garanti heller dette.

hør på pris på deler fra NBS og få en til å gjøre jobben svart.. nå aner jeg ikke hvor du bor, så vansklig å tilby seg å gjøre dette...

Takk for tilb. melding!!!

nei tannstangen er helt fin den, er bare pakningene som er problemet (dette iflg. møller vel og merke)

jeg bor i oslo, så hvis du vet om noen som kan ta jobben til en rimelig penge, må du bare si ifra;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljetilsetninger ala den fra Omega og muligens også Omega sin selges f.eks hos Mekonomen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljetilsetninger ala den fra Omega og muligens også Omega sin selges f.eks hos Mekonomen.

oki, da er ihvertfall det det første jeg skal prøve... krysser fingre:-)

Tusen takk for tipset, skal si ifra hvis det hjelper!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.