#26 Skrevet Juli 11, 2008 Jeg sleit med det samme på V8'n min. Pumpa ser ganske lik ut, og skruene på den er vertfall samme. Jeg må derimot ut med hele dritten for å komme til alle unntatt en skru(og den var selvfølgelig tett). Jeg kjøpte o-ringer og simringer hos.. eeeh.. Jah, de ligger på Lade i Trondheim, driver med kulelager og slikt.. ABRA for faen..! Først så var den tett i ca 48,3meter.. Så kom jeg på at vi hadde nok glemt å smøre o-ringene med olje før vi skrudde igjen skruene, altså reiv vi pakningene før vi fikk montert de.. Men siden vi smurte de andre gangen, så har pumpa forholdt seg tett og fin. Så det går fint med "uoriginale" o-ringer, om man bare prøver hardt nok.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Juli 11, 2008 Prøv med en O-ring med høy shore verdi som fåes på maskinforretninger, etc. Sammen med gjengetetting for hydraulikksystem ble det tett hos meg. Dette er verdt forsøket før jeg går til innkjøp av ny pumpe. Regner med at dette er noe f.eks. Tess fører? Jeg sleit med det samme på V8'n min. Pumpa ser ganske lik ut, og skruene på den er vertfall samme. Jeg må derimot ut med hele dritten for å komme til alle unntatt en skru(og den var selvfølgelig tett). Jeg kjøpte o-ringer og simringer hos.. eeeh.. Jah, de ligger på Lade i Trondheim, driver med kulelager og slikt.. ABRA for faen..!Først så var den tett i ca 48,3meter.. Så kom jeg på at vi hadde nok glemt å smøre o-ringene med olje før vi skrudde igjen skruene, altså reiv vi pakningene før vi fikk montert de.. Men siden vi smurte de andre gangen, så har pumpa forholdt seg tett og fin. Så det går fint med "uoriginale" o-ringer, om man bare prøver hardt nok.. Jeg skal prøve en ny runde med bytte av o-ring, så får vi se om det går. Glemte også å smøre inn èn o-ring ved ett av mine forsøk - med samme resultat som deg: etter montering fikk jeg kjørt over gårdsplassen før o-ringen til kvelden... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Juli 11, 2008 Skift også skruen igjen, jeg skiftet et par o-ringer og brukte samme skruen uten at det holdt noe særlig. Så snart jeg byttet skruen og pakningen var problemet løst. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Juli 11, 2008 Skift også skruen igjen, jeg skiftet et par o-ringer og brukte samme skruen uten at det holdt noe særlig. Så snart jeg byttet skruen og pakningen var problemet løst. Har gjort det når jeg har kjøpt originalt, de gangene jeg har brukt uoriginal o-ring har jeg naturligvis gjenbrukt skruen. Sist jeg byttet original skrue/o-ring mistenker jeg at jeg skrudde til med helt feil moment (altfor lite). Er det noen som vet momentet man skal bruke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Juli 11, 2008 Noen som vet om pumpa til feks 3B og AAN går om hverandre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Juli 11, 2008 Noen som vet om pumpa til feks 3B og AAN går om hverandre? Tror dem er like ja! Har kjøpt original skrue med o-ring for noen måneder siden.. har holdt en stund, men nå har det begynt og lekke igjen Tror eneste som hjelper er ny Pumpe altså.. Har en pumpe fra audi 100`n typ 44... men den var ikke helt lik i fasongen som den på s4`n 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Juli 11, 2008 Like i fasongen er vel alle sammen, men skulle helst likt å vite om de gir likt trykk. For mye trykk er vel ikke gunstig for styresnekka? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Juli 11, 2008 Like i fasongen er vel alle sammen, men skulle helst likt å vite om de gir likt trykk. For mye trykk er vel ikke gunstig for styresnekka? vell, den fra den gamle audi 100 var ikke lik selv om man skulle tro det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Juli 13, 2008 Like i fasongen er vel alle sammen, men skulle helst likt å vite om de gir likt trykk. For mye trykk er vel ikke gunstig for styresnekka? AAN pumpa er på 120 bar og er ikke lik 3b pumpa. som har 100 bar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Juli 14, 2008 Er det noen som vet momentet man skal bruke? Noen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet April 5, 2013 Til opplysning så er nå prisen for denne pumpa hos KGK er nå 3285kr +mva =4106kr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...