Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en bil som ikke er helt frisk om dagen:( problemet er at den går som ei bøtte dritt i forhold til det den gjorde før. Når turtallet kommer til rundt 4-5000rpm så har den ikke mer å gi:confused:

 

Før så akset den som et uvær, men nå gir den seg.

 

Jeg har byttet plugge, ledninger, fordelerlokk å rotor. jeg har også byttet de 2 følerene på termostathuset. luftfilter og olje.

 

den fusker spesielt når den er kald, men går dårlig selv selv om den er varm.

 

 

Noen som kan hjelpe!?

 

Mvh Kim

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekket tenning? jeg kuker en del med tenninga mi om dagen, og havner den på jordet kan man miste mye effekt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekket tenning? jeg kuker en del med tenninga mi om dagen, og havner den på jordet kan man miste mye effekt

tenningen har jeg ikke sjekket. hvordan sjekker jeg den? jeg har på følelsen at det er noe elektrisk...jeg trenger såvidt å vri på nøkkelen før den skrur seg av..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan høres ut som luftmengde måleren din.

Den sitter etter luftfilterboksen. Ta opp kontakten der, rengjør med CRC/WD40. Sjekk at tråden inni LMM er strukket på tvers og sitter der inne.

Kan også være lambda sensoren din som har tatt kvelden. Den sitter jo montert i katalysatoren. Som også kan være tett:) haha..

 

Dra til VAG og hør om de ikke kunne ha hjulpet deg å lest av feilkoder på bilen. Koster max et par hundre kr. Da ser du hva som er feil. De må slette alle feil, og søke på nytt. Det er viktig. Dette er nok kun småtteri.

Lykke til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan høres ut som luftmengde måleren din.

Den sitter etter luftfilterboksen. Ta opp kontakten der, rengjør med CRC/WD40. Sjekk at tråden inni LMM er strukket på tvers og sitter der inne.

Kan også være lambda sensoren din som har tatt kvelden. Den sitter jo montert i katalysatoren. Som også kan være tett:) haha..

 

Dra til VAG og hør om de ikke kunne ha hjulpet deg å lest av feilkoder på bilen. Koster max et par hundre kr. Da ser du hva som er feil. De må slette alle feil, og søke på nytt. Det er viktig. Dette er nok kun småtteri.

Lykke til.

Jeg har rengjort lmm 2 ganger, men virker ikke til å fungere. tråden inni ser fin ut. møller skal ha nesten 3 lapper for en ny, så det er siste utvei å kjøpe den. de mente åsså at jeg ødela lmm om jeg sprayet noe inni den?

 

Lambda kan det åsså være ja..jeg jobber på eksos verksted så det skal jeg klare å finne ut av:)

 

Takk for svar!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan høres ut som luftmengde måleren din.

Den sitter etter luftfilterboksen. Ta opp kontakten der, rengjør med CRC/WD40. Sjekk at tråden inni LMM er strukket på tvers og sitter der inne.

Kan også være lambda sensoren din som har tatt kvelden. Den sitter jo montert i katalysatoren. Som også kan være tett:) haha..

 

Dra til VAG og hør om de ikke kunne ha hjulpet deg å lest av feilkoder på bilen. Koster max et par hundre kr. Da ser du hva som er feil. De må slette alle feil, og søke på nytt. Det er viktig. Dette er nok kun småtteri.

Lykke til.

 

jeg stemmer også for lambadaen :) og Luftmengde måleren

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har rengjort lmm 2 ganger, men virker ikke til å fungere. tråden inni ser fin ut. møller skal ha nesten 3 lapper for en ny, så det er siste utvei å kjøpe den. de mente åsså at jeg ødela lmm om jeg sprayet noe inni den?

 

Lambda kan det åsså være ja..jeg jobber på eksos verksted så det skal jeg klare å finne ut av:)

 

Takk for svar!:)

 

Hvor i Kongeriket jobber du på eksos verksted?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor i Kongeriket jobber du på eksos verksted?

Jobber på Svendsen eksos i oslo:)

 

Da kjører jeg en femgasstest på kjerra, så finner jeg ut om lambdaen er gåen! håper det er den...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har PM.

 

Merker nok fort hvis eksosen er tett ja:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis kjører en 96mod vr6 med ettermontert turbo. han har en lmm liggende..jeg kan bruke denne på en 92 mod?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.....glemte en gang bort å sette på kontakta til hallgiveren på fordeleren på min. Den startet faktisk ( litt tregere enn normalt ) og gikk tragisk dårlig. Også noe å sjekke kanskje., hallgiveren altså!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis kjører en 96mod vr6 med ettermontert turbo. han har en lmm liggende..jeg kan bruke denne på en 92 mod?

 

1996 mod VR6 har annen LMM en de eldre. I 1996 kom OBD2 motoren, og LMM er lik som på 1.8T. Ingen tråd, bare ei printplate.

Så passer ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.....glemte en gang bort å sette på kontakta til hallgiveren på fordeleren på min. Den startet faktisk ( litt tregere enn normalt ) og gikk tragisk dårlig. Også noe å sjekke kanskje., hallgiveren altså!

 

Der sier du noe ja..hvor sitter denne hallgiveren? å hva er dens funksjon?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bile din går i nød modus, dvs den går på faste verdier, det beste å det letteset er å koble deg på med vag com å lesa av hva som er feil, det er også det billigste, så slipper du å bytte masse deller som det ikke er feil med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallgiveren sitter i fordeleren med ei tre polet sort kontakt utenpå. altså: Kontakta utenpå fordeleren og hallgiveren inni. fordeleren sitter i enden av toppen/topplokket i enden mot batteri.

 

Kort sagt er hallgiveren en elektrisk del som sier ifra når pluggen/e skal gnistre. En nyere form for det som en gang i gamle dager var stifter. Ved feil på den tipper jeg motor/motorstyring går på faste verdier = ikke full effekt, som nevnt i innlegget over.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok..Jeg har sjekket alle steder på bilen for å finne odb kontakten, men det eneste jeg fant var en 2 polet liten kontakt. noe jeg tror de bruker kun til enkel service, olje osv..jeg kan feks. ikke skyve denne plastikkbiten til siden, som sitter rett til høgre for askebegeret. jeg har heller ingen kontakt under girmansjetten. noen på møller mente jeg hadde en såpass tidlig produsert vr6 3er, så den hadde kansje ikke. for meg virker det rart siden det er så mye sensorer under panseret. det lyser heller ingen lampe som sier at den går på nødmodus. ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallgiveren sitter i fordeleren med ei tre polet sort kontakt utenpå. altså: Kontakta utenpå fordeleren og hallgiveren inni. fordeleren sitter i enden av toppen/topplokket i enden mot batteri.

 

Kort sagt er hallgiveren en elektrisk del som sier ifra når pluggen/e skal gnistre. En nyere form for det som en gang i gamle dager var stifter. Ved feil på den tipper jeg motor/motorstyring går på faste verdier = ikke full effekt, som nevnt i innlegget over.

 

 

Hmmm..ok..Jeg kan ikke huske jeg så den kontakten når jeg skiftet rotor og fordelerlokk? Det eneste jeg husker var at jeg koblet en tynn kontakt..kansje jording eller noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan høres ut som luftmengde måleren din.

Den sitter etter luftfilterboksen. Ta opp kontakten der, rengjør med CRC/WD40. Sjekk at tråden inni LMM er strukket på tvers og sitter der inne.

Kan også være lambda sensoren din som har tatt kvelden. Den sitter jo montert i katalysatoren. Som også kan være tett:) haha..

 

Dra til VAG og hør om de ikke kunne ha hjulpet deg å lest av feilkoder på bilen. Koster max et par hundre kr. Da ser du hva som er feil. De må slette alle feil, og søke på nytt. Det er viktig. Dette er nok kun småtteri.

Lykke til.

 

en skal IKKE prøve å rense LMM med CRC/WD40 da dette innholder olje/fett, som legger seg som et belegg på sensoren....det er dømt til å mislykkes.....

 

det som skal brukes derimot er isopropanol som feks rødsprit, det renser mege bra og dunster bort med en gang...

 

just my 2cents

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en skal IKKE prøve å rense LMM med CRC/WD40 da dette innholder olje/fett, som legger seg som et belegg på sensoren....det er dømt til å mislykkes.....

 

det som skal brukes derimot er isopropanol som feks rødsprit, det renser mege bra og dunster bort med en gang...

 

just my 2cents

 

Ikke selve LMM, men kontakten til den mente jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke selve LMM, men kontakten til den mente jeg.

 

sorry, my bad....jeg var litt rask da jeg leste innlegget ditt...

 

men uansett er nok rensing av LMM elementet heller ingen dum ting å gjøre hvis bilen drar dårlig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sorry, my bad....jeg var litt rask da jeg leste innlegget ditt...

 

men uansett er nok rensing av LMM elementet heller ingen dum ting å gjøre hvis bilen drar dårlig

 

 

har prøvd å rense den, men det ble ikke bedre.

 

men en ting jeg lurer på..når motoren går på tomgang så stopper bilen når jeg drar ut kontakten til lmm..vil det si at den fungerer? jeg merker at bilen bruker 3-5 liter mila om dagen..det er bykjøring..men uansett mye mer enn den skal. på langkjøring så bruker den 1,6..den brukte 0,9-1,0

før den begynte å fuske..jeg har hvertfall fått bestilt en ny(brukt) lmm, så jeg håper det blir bedre da.

 

er lei nå..: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har prøvd å rense den, men det ble ikke bedre.

 

men en ting jeg lurer på..når motoren går på tomgang så stopper bilen når jeg drar ut kontakten til lmm..vil det si at den fungerer? jeg merker at bilen bruker 3-5 liter mila om dagen..det er bykjøring..men uansett mye mer enn den skal. på langkjøring så bruker den 1,6..den brukte 0,9-1,0

før den begynte å fuske..jeg har hvertfall fått bestilt en ny(brukt) lmm, så jeg håper det blir bedre da.

 

er lei nå..: klø :

 

Stemmer at bilen stopper da ja. Den skal starte igjen med kontakten dratt ut likevel.

Er alt likt da er nok LMM gåen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har prøvd å rense den, men det ble ikke bedre.

 

men en ting jeg lurer på..når motoren går på tomgang så stopper bilen når jeg drar ut kontakten til lmm..vil det si at den fungerer? jeg merker at bilen bruker 3-5 liter mila om dagen..det er bykjøring..men uansett mye mer enn den skal. på langkjøring så bruker den 1,6..den brukte 0,9-1,0

før den begynte å fuske..jeg har hvertfall fått bestilt en ny(brukt) lmm, så jeg håper det blir bedre da.

 

er lei nå..: klø :

 

sjekket lambda sensoren din? Tatt Vag Com sjekk? Gjør det, og bli ferdig med problemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekket lambda sensoren din? Tatt Vag Com sjekk? Gjør det, og bli ferdig med problemet.

 

Nei..har ikke fått tid enda..mye å gjøre på jobb om dagen:) vag com får jeg ikke sjekket da jeg ikke har odb kontakt:(

 

vi får avtale en dag jeg ser på eksosen din..;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer at bilen stopper da ja. Den skal starte igjen med kontakten dratt ut likevel.

Er alt likt da er nok LMM gåen.

 

 

 

jeg prøvde å starte bilen uten lmm tilkoblet, men det gikk ikke..men det gikk en gang før jeg prøvde..rare greier..

 

men ok...skal teste igjen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.