#26 Skrevet Mars 27, 2008 Tror ikke jeg heller klarte å få start på passat'en når jeg hadde lmm ut av. Jeg hadde problem med høyt forbruk, av en eller annen grunn var dette pga dårlig kontakt til den blå temp-sensoren, så sjekk at denne ikke er skitten/dårlig kontakt.......... Jeg har også en tidlig VR6 (september 1991), men denne har kontakter under gir-spaken (en sort og en hvit kontakt), er ikke en "can" kontakt eller hva de nå kaller disse som er litt bredere, man må ha overgang på vag-com kabelen for å koble til. Startgass funker forresten utmerket til å rense lmm'en men... EDIT: Så det var en golf du hadde og ikke passat, men rart du ikke har tilkobling for odb anyway..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Mars 27, 2008 Du har diagnose plugg, enten så er den ikke festet på braketten sin å ligger løst inne i dashen eller så sitter den på brakett bak et blind deksel ved askebegert, det er to stk en lyse brun og en hvit(er i alle fall vært de fargene på de bilene jeg har skjekket på) Eller er dette ombygd bil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Mars 28, 2008 Du har diagnose plugg, enten så er den ikke festet på braketten sin å ligger løst inne i dashen eller så sitter den på brakett bak et blind deksel ved askebegert, det er to stk en lyse brun og en hvit(er i alle fall vært de fargene på de bilene jeg har skjekket på)Eller er dette ombygd bil? jeg har funnet en plugg, men den er hvit å liten..ser ut som en el-sukkerbit.. men da får jeg prøve å lete igjen da..syns jo det er rart om jeg ikke har.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Mars 28, 2008 Tror ikke jeg heller klarte å få start på passat'en når jeg hadde lmm ut av. Jeg hadde problem med høyt forbruk, av en eller annen grunn var dette pga dårlig kontakt til den blå temp-sensoren, så sjekk at denne ikke er skitten/dårlig kontakt.......... Jeg har også en tidlig VR6 (september 1991), men denne har kontakter under gir-spaken (en sort og en hvit kontakt), er ikke en "can" kontakt eller hva de nå kaller disse som er litt bredere, man må ha overgang på vag-com kabelen for å koble til. Startgass funker forresten utmerket til å rense lmm'en men... EDIT: Så det var en golf du hadde og ikke passat, men rart du ikke har tilkobling for odb anyway..... Jeg skiftet termostathus å da byttet jeg både den blå og den gule sensoren som sitter der.. så du mener at den hvite lille tilkoblingen jeg fant med kun 2 poler på er kontakten jeg skal bruke? for jeg var hos en mekaniker som hadde en avleser han kunne koble på den..da fikk han kun opp info om 5 småting..olje og noe annet jeg ikke husker..men mulig man kan bruke en overgang da eller? for han mente at man ikke kan lese av feilkoder når man kun har en sånn liten kontakt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Mars 28, 2008 du har to sånne små plugger, du har funnet den ene høres det ut som, skal vær en til som er i lik str men den kan nok som det blir antydet være en annen farge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Mars 28, 2008 Jeg skiftet termostathus å da byttet jeg både den blå og den gule sensoren som sitter der.. så du mener at den hvite lille tilkoblingen jeg fant med kun 2 poler på er kontakten jeg skal bruke? for jeg var hos en mekaniker som hadde en avleser han kunne koble på den..da fikk han kun opp info om 5 småting..olje og noe annet jeg ikke husker..men mulig man kan bruke en overgang da eller? for han mente at man ikke kan lese av feilkoder når man kun har en sånn liten kontakt.. Skal være to slike små kontakter der, mulig 3, de som er til vag-com er sort/hvit (i allefall på min). Slik ser de ut: http://www.ross-tech.com/vag-com/2x2.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Mars 28, 2008 Min 92 modell hadde slike små OBD kontakter som dere beskriver. Ei hvit og ei brun. Kan hende de er hvit og svart også. Sitter som nevnt bak blinddeksler over askebeger, men løsner lett slik at den høyst sansynlig ligger løs inni dashbordet. Tror man må opp på 94 mod og nyere for å ha den brede kontakta bak "skyvedekslet". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Mars 28, 2008 Skal være to slike små kontakter der, mulig 3, de som er til vag-com er sort/hvit (i allefall på min). Slik ser de ut: http://www.ross-tech.com/vag-com/2x2.html se der ja..den hvite har jeg funnet! da har kansje den svarte/brune løsnet fra festet sitt? skal prøve å lete igjen! får lmm på mandag, så håper det løser problemet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet April 21, 2008 Ble det løsning med bytte av lmm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Februar 23, 2009 Låner tråden i 2 sec... Hvor ligger kablene på VR6en som man skal koble VAG COM til? er en 1992 mod... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Februar 23, 2009 i dashbordet bak dkslene ved brytern til bakryte varmerne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...