Anbefalte innlegg

Er det ikke slik at har man 4x4 MÅ man bruke reservehjul av samme størrelse hvis man pungterer? Så kjører man på 18/19" og det går hull kan man ikke bruke reservehjulet i bagasjen?

Men hvordan fungerer dette på Haldex som ikke har permanent 4x4 ? Kan man da kjøre med feks 3 x 18/19" og et lite reservehjul skulle ulykken være ute ?

Lurer litt på dette hvis jeg skulle være så uheldig og pungtere med s3`en da jeg kjører på 18" på vinter og 19" på sommer..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

felgstørrelsen har lite å si. Regne ut hvor mye forskjell det er på rulleomkretsen du heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er rulleomkretsen som er viktig. Så dersom du kjører riktig dim. på 18/19" skal det ikke være noe problem (forutsatt at reservehjulet er vanlig stålfelg). Har du et slikt lite "sykkelhjul" er det vel heller værre. Nå er jo heller ikke reservehjulet noe en skal bruke over lengre peridoder. Er jo kun for å få bilen hjem eller til nærmeste dekksjappe, så drivverket går vel ikke åt skogen dersom det er snakk om kort avstand med pen kjøring vil jeg tro.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men gjelder det samme på Haldex som permanent 4x4 ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lurer også på dette.. er 1.6% forskjell på rulleomkrets på sommer- og reservehjulet. noen som vet om det går bra med torsen ? eller må jeg feste min lit til en boks med dekkskum ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.