#1 Skrevet Mars 14, 2008 hallo. kan jeg bruke en stål topppakning og arp toppbolter om igen, eller må den byttes etter demontering? mener å ha hørt att den kan brukes omigjen?? mvh jørgen borge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 14, 2008 arp kan du i vertfall bruke. litt usikker på pakkningen, men tror det skal gå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 14, 2008 Det kan komme forurensninger (sot, og utvendig møkk) inn mellom lagene når man demonterer, og således kan det ødelegge for tetting. Hvor sannsynlig det er at forurensning mellom lagene medfører lekkasje er ikke godt å si, men muligheten er der og da ville jeg heller skiftet pakning. Videre vil varme og trykk kunne påvirke pakningen på slik måte at den ikke vil tette nettopp der man trenger det som mest, rundt sylindrene. Der er det jo en fals og med kombinasjonen flatklemming og varme så kan tettning ved ny montering mulig bli påvirket. Dersom pakningen har vært i bruk i motor som har vært i drift ville jeg personlig ikke brukt den. Dersom pakningen er montert ved en full overhaling hvor alle deler er helt rene, og man deretter finner ut noe og er nødt til å demontere før bilen er startet så ville jeg kanskje brukt den om igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 14, 2008 ok, takker for svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 14, 2008 Jeg hadde av toppen på golfen 3 eller 4 ganger uten å bytte.. Men jeg har bytta nå.. Kjenner folk som har brukt samme pakning 8 ganger (riktignok så går ikke den bilen så langt mellom hvert skift da) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 15, 2008 Jeg hadde av toppen på golfen 3 eller 4 ganger uten å bytte.. Men jeg har bytta nå.. Kjenner folk som har brukt samme pakning 8 ganger (riktignok så går ikke den bilen så langt mellom hvert skift da) Dette er interessant........ Vasker du den når du har den ute, eller rører du den minst mulig ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 15, 2008 Har og brukt 3-lags stål om igjen flere ganger, men vil vel ikke anbefale det på de villeste effektuttakene. Har bare vasket lett over anleggsflatene med rødsprit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 15, 2008 Jeg har også gjort dette min en gang, men da var ikke pakningen spesielt gammel. Jeg bare rengjorde den, la på litt tettningspasta rundt vannhull o.l og skrudde på toppen igjen med 10nm ekstra. Holdt tett og fint i de 50 mila jeg fikk brukt bilen den sommeren.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...