Montere S2 instrument i 80?

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er my jobb å montere originalt S2 instrument panel i min audi 80 b4 med S2 motor? går dette rett på di originale kontaktene, eller må jeg legge opp nytt el.nett til dette? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal være plug&play :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal være plug&play :)

 

Men er ikke S2-intrumentet oppstilt til 280 mens B4en er oppstilt til 220/260?

Blir det riktig når man setter inn et intrument som er stilt høyere, eller blir dette "omformert" inni instrumentet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir riktig, forskjellen ligger i instrumentet, ikke i signalet. Samme gjelder turteller på type 89/B4 og C4 (og en del andre), den bruker elektronisk signal og går om hverandre f.eks. mellom firer og femmer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan blir det med kjørecomputeren i instrument panelet da? vill alt dette funke? må vell ha kombibryteren som skal stå på rattet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørecomputeren trenger du spaken til og litt ledningsnett for å ettermontere ja. Autocheck er ikke lett å ettermontere, så der er det like greit å flytte over det du allerede har med mindre du er veldig glad i å drive med bilelektrisk.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg husker riktig, så må du passe på at du har samme produsent av instrument, mener at det ikke går å montere et VDO hvor det opprinnelig er et UN4, og motsatt, dette pga forskjellige plugger på baksiden.

 

Det kan være at jeg blander B3 vs B4 da, men tenkte jeg skulle ha nevnt det i det minste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørecomputeren trenger du spaken til og litt ledningsnett for å ettermontere ja. Autocheck er ikke lett å ettermontere, så der er det like greit å flytte over det du allerede har med mindre du er veldig glad i å drive med bilelektrisk.. ;)

 

Får jeg feilmeldinger hvis jeg ikke kobler autocheck?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, da vil du få piping/alarm om alt fra oljetrykk til bremselyssjekk på autosjekk...og det vil blinke oljetrykkvarsel hele tiden..

Men da tar du å demonterer kjørekomputern/autosjekk displayet, og monterer over displayet fra 80 instrumentet , der er det vel bare vanlige lamper for bremsetrykk og kjøleveske?

Hvis du ikke har "mini sjekk"

 

dette gjorde jeg da jeg monterte s2 insrumentet i min 90 quattro , og alt fungerer bra der :)

 

For instrumentet er oppbygd slik at du kan demontere alt..... og kjørekomputer/autosjekk er det første du må av med :)

Sitter i 4 skruer...

 

Nå vet jeg ikke hvilke kontakter 80 2.0E har?

Men B3 Audi 90 2.2 , 2.3 . 2.3 20v og S2 coupe ,B4 S2 sedan ,B4 s2 avant (alle med 5`er) har akkurat de samme kontaktene...

 

En gul , en blå , en for tempdisplay og en for autosjekk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, da vil du få piping/alarm om alt fra oljetrykk til bremselyssjekk på autosjekk...og det vil blinke oljetrykkvarsel hele tiden..

Men da tar du å demonterer kjørekomputern/autosjekk displayet, og monterer over displayet fra 80 instrumentet , der er det vel bare vanlige lamper for bremsetrykk og kjøleveske?

Hvis du ikke har "mini sjekk"

 

dette gjorde jeg da jeg monterte s2 insrumentet i min 90 quattro , og alt fungerer bra der :)

 

For instrumentet er oppbygd slik at du kan demontere alt..... og kjørekomputer/autosjekk er det første du må av med :)

Sitter i 4 skruer...

 

Nå vet jeg ikke hvilke kontakter 80 2.0E har?

Men B3 Audi 90 2.2 , 2.3 . 2.3 20v og S2 coupe ,B4 S2 sedan ,B4 s2 avant (alle med 5`er) har akkurat de samme kontaktene...

 

En gul , en blå , en for tempdisplay og en for autosjekk

 

 

Ok, får demontere det jeg har å sjekke, håper det er plugg and play :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min viste den konstant 30kmt for mye, så tok og dro nåla mi ned helt til den viste riktig iflg gps. Men får hele tiden opp feilkode på speed sensor etter dette, ingen symptomer, men kommer opp på vag com. Men så jo ut som bilen gikk som en kule da;) 129kmt i 2nd gir hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.