#1 Skrevet Mars 14, 2008 Uff.............Lei av den bilen.. 1. Tomgang pulserer rundt 1000 omr, skjer ganske ofte men noen ganger ikke.. Hadde bilen på Møller pga. det, ble bytta vakumslangen mellom bremsekraftforsterker og innsug(?) Ble bra en liten stund men nå er den bare værre.. 2. Så nedi motoromet istad, hørte en tikkelyd, og jeg ser ned på den "greia" under dynamo´n, oljepumpa? så henger "kilen" som holder hjulet til reima fast igjen og lager den lyden.. 3. Bilen begynte og fuske pga. dette på vei hjem fra jobb.. 4. Skjedde ingen forandring når jeg dro ut kontakten på LMM, skal jo reagere da? Kan det være denne som er gåen? Så nå har jeg brukt så mye penger på serviceér på møller, tilstandsrapporter på andre verksteder i hue og ræva at nå må jeg prøve og finne ut av det selv, for ingen av de klarer og finne det ut.. Takker for hjelp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 14, 2008 kjett dt her da bjornar tikkinga er ikke fra kuld filteret da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 14, 2008 kjett dt her da bjornar tikkinga er ikke fra kuld filteret da? Nope, er garantert fra den greia som holder reimhjulet til oljepumpa(?).. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 14, 2008 Fant dette på nett: On the AKL 1.6 SR engine it is also very helpful to clear the ECU's learnt values. This is done in adaptation 10, group 00, read, save and yes. This will clear what the ECU has learnt. Many an AKL throttle body has been replaced for no reason due to missing this simple step. I have just this minute finished one of these AKL Golf 4's with a bad idle. Throttle body clean, learnt values erased, adapted and new AMM (LMM) sorted it out. Denne er vel også god å kikke på: http://uk-mkivs.net/forums/thread/1204465.aspx 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 15, 2008 Da har jeg funnet ut problemet, Clima-pumpa er det som lager den lyden, pumpa skrur seg av og på og går ikke som den skal. Og bruker MYE strøm for hver gang, derav tomgangsproblemene. Så skrudde av Clima´n inni bilen, så går bilen som gull.. Så da blir det evt. bytte den eller fylle på ny gass.. Rart for gassen var byttet og fyllt på ny rett før jeg kjøpte den ifølge forrige eier: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...