#1 Skrevet Mars 14, 2008 Hei.. Har ettermonteret xenon i hel og halv lys. Men i det siste har det ene halvlyset begynt å "fuske" ?? Funker noen ganger når lyset settes på, men som oftest ikke. Er det pæra som er på tur eller kan det være noe annet: klø : Mvh Kim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 14, 2008 ballasten som kan sitte litt løst kanskje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 14, 2008 Eller dårlig spenning.Xenon krever bra med strøm for at de skal tenne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 15, 2008 Kan det tenkes at det er pga at du har en liten motstand i lysbryteren som gjør at man får litt lavere spenning når man har på vanlig kjørelys. Hvis du har samme problemet hvis du vrir om til vanlig lys, så er det nok dette som gjør det. Er sikkert bittelitt forskjell på lampene, slik at den ene trenger litt mere spenning enn den andre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 15, 2008 Låner litt tråden, ettersom eg har eit lite xenon problem sjølv: Har montert xenon i hovedlys , langlys og grøftelys. Men i det siste har eg fått eit lite problem. Køyrer kun med park og grøftelys, men i det siste når eg har prøvd å tende grøftelysa har det blitt eit aldri så lite disco , på den måten at grøftelysa begynder å flimre i 5 sekunds tid, deretter tender somregel det eine lyset men ikkje det andre. Men etter dette kan eg berre slå av lysa og på igjen, og då tender somregel begge lysa. Dette brukar å skje fyste gongen eg startar opp om morgenen, altså etter bilen har stått ei stund. går det berre noken timar sidan sist bilen blei brukt har eg ikkje merka dette problemet. Litt irriterande å avogtil køyre rundt med kun eine lyset tent, så lurte på om nokon andre hadde våre borti det samme problemet og hadde ei løysing? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 15, 2008 Låner litt tråden, ettersom eg har eit lite xenon problem sjølv: Har montert xenon i hovedlys , langlys og grøftelys. Men i det siste har eg fått eit lite problem. Køyrer kun med park og grøftelys, men i det siste når eg har prøvd å tende grøftelysa har det blitt eit aldri så lite disco , på den måten at grøftelysa begynder å flimre i 5 sekunds tid, deretter tender somregel det eine lyset men ikkje det andre. Men etter dette kan eg berre slå av lysa og på igjen, og då tender somregel begge lysa. Dette brukar å skje fyste gongen eg startar opp om morgenen, altså etter bilen har stått ei stund. går det berre noken timar sidan sist bilen blei brukt har eg ikkje merka dette problemet. Litt irriterande å avogtil køyre rundt med kun eine lyset tent, så lurte på om nokon andre hadde våre borti det samme problemet og hadde ei løysing? Denne er jeg ihvertfall temmelig sikker på at det er dårlig kontakt/fukt i koblingene til xenon-kitet. Spray med f.eks. 5-56 i koblingene og press de skikkelig sammen. Det har ihvertfall funka for meg.. Selv om mitt kit som regel har krangla mer enn bare å flimre en gang. Tror nok at trådstarter kan sjekke dette og, men muligheten er vel der for at det er for lav spenning. Har selv lagt opp med rele fordi det var for lav spenning i tenningsøyeblikket så ballasten ble ødelagt etter en tid.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...