Anbefalte innlegg

Har en 1992 s4 aan som fusker kraftig på gasspådrag og jager på turtallet når jeg står i ro og holder turtallet på 2-3000 r/pm.hadde diagnose på bilen og da fikk jeg feil på lmm,kjøpte denne ny på møller og håpte på det beste men bilen er helt lik: bh : noen som har vært borti lignende?? eller vet hva som må gjøres?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har en anelse om hva som kan være galt??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har hatt alla samme problem.. da var det sluttstegene på coilene (før coilene, under dekselet i mot torpedoveggen) som var gådd... i kombinasjon med defekte coiler...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med unntak av jaging på turtall ved 2-3000rpm, virker de problemene jeg hadde veldig like. Virket som en eller flere av sylindrene datt inn og ut helt vilkårlig ved aksellerasjon og på tomgang. I mitt tilfelle var det pluggene, skjønt, de gamle så helt fine ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei!kan godt hende jeg bommer her,men burde du ikke nullstille hjernen etter bytte av lmm?ta av plusspolen 1/2-1times tid!: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ledningene til coilene er morkne, så du får overslag til jord.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt plugger. Med ødelagt LMM kan du få for feit blanding, og da blir pluggene sota ned.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da takker jeg for mange gode forslag..ser jeg har litt av hvert og prøve på i morgen.da det lyser i en varsellampe i dasjbordet prøver jeg å ta av plussen en stund først så får jeg ta det derfra å håpe på det beste :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da fikk jeg endelig tid til å se litt på bilen.monterte nye plugger,tok av + kabelen en times tid og håpte på det beste men bilen er tilnermet lik som før.følte det hjalp litt med pluggskifte men var sikkert bare fordi de gamle var helt nedsotet.

Skal vel alltids være noe med gamle biler.men det får da være måte på:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så du forskjell på pluggene ? Prøv å klem inn åpningen på pluggene littegrann, det utgjorde stor forskjell hos meg. Gamle turbobiler er visst ganske følsomme på slikt. Om ikke det funker har jeg ikke peiling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

snakket litt med en kompis å han hadde lignende symtomer på sin bil og der var det dumpen som var gåen..noen som har noen formening om dette.føler jeg snart har kjøpt ny hele bilen i deler på den lille stunden jeg har hatt den:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du sjekket ledningene som går til coilene under toppdekselet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Slet med samme på min 2.4. Det viste seg til slutt at det var pluggledningene som var gåen i festene. Når jeg plukket av ledningene så falt bitene av "klemmen". Du kan jo se om de ser ut til å være i orden... var ikke på pluggsiden de var gåen men andre enden... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.