#1 Skrevet Mars 14, 2008 Har en 1992 s4 aan som fusker kraftig på gasspådrag og jager på turtallet når jeg står i ro og holder turtallet på 2-3000 r/pm.hadde diagnose på bilen og da fikk jeg feil på lmm,kjøpte denne ny på møller og håpte på det beste men bilen er helt lik: bh : noen som har vært borti lignende?? eller vet hva som må gjøres? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 16, 2008 ingen som har en anelse om hva som kan være galt?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 16, 2008 har hatt alla samme problem.. da var det sluttstegene på coilene (før coilene, under dekselet i mot torpedoveggen) som var gådd... i kombinasjon med defekte coiler... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 16, 2008 Med unntak av jaging på turtall ved 2-3000rpm, virker de problemene jeg hadde veldig like. Virket som en eller flere av sylindrene datt inn og ut helt vilkårlig ved aksellerasjon og på tomgang. I mitt tilfelle var det pluggene, skjønt, de gamle så helt fine ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 17, 2008 hei!kan godt hende jeg bommer her,men burde du ikke nullstille hjernen etter bytte av lmm?ta av plusspolen 1/2-1times tid! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 17, 2008 ledningene til coilene er morkne, så du får overslag til jord. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 17, 2008 Bytt plugger. Med ødelagt LMM kan du få for feit blanding, og da blir pluggene sota ned. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 17, 2008 da takker jeg for mange gode forslag..ser jeg har litt av hvert og prøve på i morgen.da det lyser i en varsellampe i dasjbordet prøver jeg å ta av plussen en stund først så får jeg ta det derfra å håpe på det beste 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 19, 2008 da fikk jeg endelig tid til å se litt på bilen.monterte nye plugger,tok av + kabelen en times tid og håpte på det beste men bilen er tilnermet lik som før.følte det hjalp litt med pluggskifte men var sikkert bare fordi de gamle var helt nedsotet. Skal vel alltids være noe med gamle biler.men det får da være måte på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 20, 2008 Så du forskjell på pluggene ? Prøv å klem inn åpningen på pluggene littegrann, det utgjorde stor forskjell hos meg. Gamle turbobiler er visst ganske følsomme på slikt. Om ikke det funker har jeg ikke peiling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 20, 2008 snakket litt med en kompis å han hadde lignende symtomer på sin bil og der var det dumpen som var gåen..noen som har noen formening om dette.føler jeg snart har kjøpt ny hele bilen i deler på den lille stunden jeg har hatt den:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 20, 2008 har du sjekket ledningene som går til coilene under toppdekselet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 20, 2008 Hei. Slet med samme på min 2.4. Det viste seg til slutt at det var pluggledningene som var gåen i festene. Når jeg plukket av ledningene så falt bitene av "klemmen". Du kan jo se om de ser ut til å være i orden... var ikke på pluggsiden de var gåen men andre enden... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...