Start problemer på A4 B5 1.8TQ

Anbefalte innlegg

Har den siste tiden fått litt problemer med bilen når jeg skal starte den.

 

Når jeg starter så ruser jo motoren seg opp til ca 12-1300 rpm men når den skal regulere seg ned til 800 rpm som er normal tomgang så dør den bare ut. Dette kan skje 1-2 ganger før den starter opp normalt.

 

Den er også ganske tungstartet. Må tjinne ganske lenge før den starter og pumpe litt med gassen.

 

Noen som vet hva det kan være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal e ta med meg vag com en dag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal e ta med meg vag com en dag?

 

Om du hadde orket det så hadde det vært knall! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feil på motortempgiver eller feil på aktiv kullfilterregulering kanskje. Min var tungstartet og vrang da magnetventil N-80 for aktiv kullfilter var defekt. Tett kullfilter kan også gi slike symptomer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feil på motortempgiver eller feil på aktiv kullfilterregulering kanskje. Min var tungstartet og vrang da magnetventil N-80 for aktiv kullfilter var defekt. Tett kullfilter kan også gi slike symptomer.

 

Får man opp feil på vag-com'en med disse feilene? Og hvor sitter disse komponentene på motoren? :) Takk for info. så langt! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

N-80 kan nok gi feilkode ja. Uansett kan den sjekkes med aktordiagnose. Man skal kunne høre at den tikker og om man blåser inn i en av tilslutningene kan man kjenne at den åpner og stenger. Sitter plassert i gummioppheng på luftfilterboksen. En svart gummislange tilkoblet i begge ender.

 

Aktiv kullfilter gir ingen feilkode da det ikke er en elektrisk aktor eller sensor. Sitter plassert i høyre innerskjerm inn mot torpedoveggen. Locari/innerskjerm og hjul vsf må demonteres for å komme til. Svart avlang plastboks med noen slanger inn på.

 

Motortempføler/dobbeltemperaturgiver G-2/G-62 sitter plassert på et vannrør/vannstuss i bakkant topplokk og pleier å gi feilkode ved feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

N-80 kan nok gi feilkode ja. Uansett kan den sjekkes med aktordiagnose. Man skal kunne høre at den tikker og om man blåser inn i en av tilslutningene kan man kjenne at den åpner og stenger. Sitter plassert i gummioppheng på luftfilterboksen. En svart gummislange tilkoblet i begge ender.

 

Aktiv kullfilter gir ingen feilkode da det ikke er en elektrisk aktor eller sensor. Sitter plassert i høyre innerskjerm inn mot torpedoveggen. Locari/innerskjerm og hjul vsf må demonteres for å komme til. Svart avlang plastboks med noen slanger inn på.

 

Motortempføler/dobbeltemperaturgiver G-2/G-62 sitter plassert på et vannrør/vannstuss i bakkant topplokk og pleier å gi feilkode ved feil.

 

Tusen takk for strålende hjelp Herr. Martinsen! :)

 

Da får jeg spørre Christian fint om han vil ta en vag-com sjekk på bilen.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare hyggelig. Håper du finner ut av det da. Lykke til og god påske : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et lite spørsmål til deg jeg Bent Owe.. :)

 

Vi koblet idag til Vag-Com og fikk feil på gasspjeldet. Det gikk ikke an å grunninstille det for da fikk vi error. Når jeg kjørte gassen i bunn kom det frem bare 77% og Part Throttle.

 

Fikk tak i en kompis som har 1.8T motor og han fikk Full Throttle men han hadde også bare rundt 82% med gassen i bunn..

 

Christian hadde samme problem som meg på sin bil men han hadde 83%...

 

Skal man egentlig ikke ha 100% og Full Throttle? Og kan det være dritt i huset som skaper disse problemene eller er det innmaten som er gåen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig usikker på dette, da jeg ikke har diagnostisert noe på gasspjeld selv egentlig. Kan være som du sier at det er mye møkk i det slik at det "henger" eller på annen måte får feilfunksjon. Blir desverre ikke til mye hjelp her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig usikker på dette, da jeg ikke har diagnostisert noe på gasspjeld selv egentlig. Kan være som du sier at det er mye møkk i det slik at det "henger" eller på annen måte får feilfunksjon. Blir desverre ikke til mye hjelp her.

 

Da får jeg skru det av og finne frem tannbørsten min.. :) Men 77% var da ganske dårlig vil jeg si.. :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres jo litt rart ut ja. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Posisjonen skal ikkje gå over 75-85 % dette er fordi at viss det er noko gale på spjellet vil posisjonen mulig stige over 85 %, og ein veit at det er noko gale med motoren til spjellet! veit ikkje heilt kvifor det er slik, men det er grunnen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.