#1 Skrevet Mars 14, 2008 Får ved diagnose på klimapanelet opp feilkoden 08.5 når jeg velger kanal 1. Tabellen kan sees her. Feilkoden betyr: "Potentiometern till temperaturregulatorklaffen. Statiskt blockerad. Motorn försöker vrida loss klaffen för att lösa felet." Noen som har vært borti dette og som har en ide om hvordan dette kan repareres. Merket at noe var galt da vifta stort sett blåste varmluft. Stiller man temperaturen på LO kommer det dog kaldluft. På 19'C veksler den mellom å blåse varm- og kaldluft annenhvert minutt, som om reguleringa er svært dårlig. Trenger virkelig hjelp her. Utrolig irriterende. Bilen er en 93 UrS4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 14, 2008 Fant denne, og snakk om en DIY som var midt i blinken. Noen som har gjort dette som kan komme med noen stalltips? Hva koster denne motoren ny forresten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 14, 2008 Fikk samme problemet på min idag. Sola titta plutselig fram, så da var jeg nepå LO for første gang på et halvt år sikkert. Når kveldskulda kom så hadde jo dritten låst seg på LO.. Brrrrrr.. kaldt. Har forresten hatt dårlig effekt lenge. Så imorra tar jeg ut motoren. Kan komme tilbake til deg med resultatet om du vil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 15, 2008 Fikk tatt ut motoren og rengjort. Monterte den og sjekka at den gikk fra LO til HI. Syns den gikk litt sakte, men den virket med fullt utslag til begge sider. Spent på om det blir bedre varme i bilen nå. Men det finner jeg ikke ut før etter en lengre prøvetur. Får nok ikke bare selve motoren ny, men hele klompen (delenr: 443 820 511A) har de på møller. Har sendt forespørsel om pris på ny, får svar på mandag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 17, 2008 Koster 1553,- ny på møller denne saken her. Men min funker fortsatt som aldri før etter en liten overhaling.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 17, 2008 Jepp, vært gjennom en gang, men tror ikke motoren ble bra nok, så jeg skal ta en runde igjen snart. (Jeg har feilkode 8.7) Brukte den samme DIY'en, og den beskrev fremgangsmåten på en fin måte. Smør gjerne opp vindusviskermekanikken mens du er i gang, det er i hvertfall bedre å smøre opp en gang for mye! En to-øls kosejobb. (Selv om jeg ikke drikker øl..) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 17, 2008 Siden jeg er av den oppfatning at tråder i denne kategorien MÅ konkluderes når feilen er fikset (ellers hjelper det lite for andre å bruke søkefunksjonen): Visste det sto en A6 med klima på huggeren på Notodden, der hele fronten var tatt bort. Siden det på denne bilen tok meg 1 et minutt og fjerne delenr 443 820 511A (takk for nummeret Bjørn Olav!) kjøpte jeg denne for en slikk og ingenting. Åpnet og så at den så grei ut. Byttet ut delen med min gamle etter "oppskriften" jeg linket til tidligere. Voila! Nå funker alt som det skal igjen. Har dog fortsatt samme feilmld. + at jeg også har fått feilmld 13.5 (Potentiometern till golv- och defrostklaffen. Statiskt blockerad. Motorn försöker vrida loss klaffen för att lösa felet). Denne feilmld. hadde jeg ikke før jeg byttet. Merker ikke at det er noe feil med denne klaffen da, så regner med feilmld. forsvinner når 8.5 også skal slettes med VAG-COM. Så til den gamle motoren som ble tatt ut. Den så egentlig ganske bra ut. Den så LANGT ifra like ille ut som motoren til svensken som så slik ut: Regner med at feilen på min motor lå i at fettet som var brukt mellom tannhjulene og selve motoren hadde ganske frekke avleiringer. Har ikke noe bilde at dette, men ser av enheten til svensken at fettet er rent og pent: Skal rense hele den gamle motoren min, og la den ligge til den andre begynner å svikte. Bjørn Erik: Har aldri skjønnt det med at en må drekke øl mens en skrur bil. Men belønningen etterpå derimot. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 17, 2008 Hehe.. Figure of speach, vet du! Jeg er vel mere colatypen når det kommer til bilskruing! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 17, 2013 Har akkurat samme feilen og kjørt med dette i 3 år nå og bestemte meg for å endelig ta tak i det. Jeg hadde ut motoren, tok ut kullstiftene og vasket de og rotoren med sprit. Deretter kjørte jeg 7vdc med vendende spenning (kjørte motor begge veier) i 30 minutter totalt. Nå har jeg fettet opp alt, brukte servofett som jeg bruker inni servoene på rc-bilen min. Skal montere den...... tja... når det blir fint vær hehe For nå så står spjeldet på full varme også regulerer jeg bare viftehastigheten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 17, 2013 Liten kommentar: Ikke la olje/fett komme inn på børster/kommutator, det er nemlig støvet fra børstene om legger seg i sprekkene mellom polene som lager kortslutningene siden motoren går så sakte at den ikke får kastet av seg alt støvet, og da fester støvet seg enda bedre hvis det er fett der. BTDT! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 17, 2013 Jeg fetter andre siden. Børstene er renset i sprit og det samme er rotoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...