#1 Skrevet Mars 14, 2008 Bilen har stått i ca 2 uker nå uten dyser. Da jeg fikk sendt disse avgårde til testing og shimsing samtidig som jeg fikk byttet turbo. I dag da jeg skulle få start på bilen så tok jeg jo å luftet diesel systemet først.. Dvs jeg løsnet på alle 17mm mutrene i toppen av hver injektor, så dro den på starteren slik at jeg skulle få ut diesel.. Men uansett hvor lenge jeg drar den på starteren så kommer det ikke noe diesel der.. Kan dt være så mye luft i pumpe/filter at det ikke kommer i det hele tatt? Hører også en klikke lyd fra pumpa i idet jeg slår på tenning, høres ut som et relè som henger, forsøkte også å "tjuvkoble" solenoiden på pumpa ved å dra en ledning fra + pol på batteri og ned til 8mm muttern på pumpa der det går inn en ledning, hørte da at solenoiden forsøkte å åpne, men den fortsetter å klikke,,, Kan nesten høres ut som at den ikke får nok strøm.. Trenger jeg ny pumpe? Eller er det luft? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 14, 2008 Har brukt vakum pumpe og dratt fram diesel med på sånne når dei er skikklig tomme 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 14, 2008 Når jeg har luftet har det funket med å lufte én og én injektor linje om gangen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 14, 2008 Det kan være at pumpa bare blåser og suger om skruene står oppe. Er i såfall en ide å kinne på starter, så løsne mutter og slippe ut luft, og stramme igjen. Gjøres på alle dysene før man gjentar dette noen ganger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 15, 2008 Jeg har alltid bare skrudd det helt sammen og kjørt på starteren (max 20 sekunder om gangen) til motoren har startet, og det har aldri tatt særlig lang tid.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 15, 2008 skal være nok å åpne en til to dyser! Men du solinoiden bare klikker? Alstå den står ikke åpen hele tiden? Om denne ikke er åpen hele tiden ligger nok feilen der! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 15, 2008 har du tilgang til trykkluft kan du også prøve å sette till trykk i tanken! men ver forsiktig med dette! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 15, 2008 har du tilgang til trykkluft kan du også prøve å sette till trykk i tanken! men ver forsiktig med dette! Håper at du IKKE finner på noe så dumt.. Plasttanken tåler ikke trykk å vil spekke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 15, 2008 Skal prøve med vakumpumpe på filteret i dag.. hvis jeg får tak i pumpe da.. Evt så kan man vist åpne filteret å fylle dette med diesel også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 15, 2008 Byttet filter på min for ikke så lengesiden. Da tok det litt tid før jeg fikk start. Tror det beste er å fylle dieselfilteret met diesel. Fyllte filteret med diesel å dro motoren på starteren til den startet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 15, 2008 Håper at du IKKE finner på noe så dumt.. Plasttanken tåler ikke trykk å vil spekke. Som sakt jeg sa vær forsiktig med dette! er ikke snakk om å sett 8 bar i tanken, men å ta en blåsespiss med papir rundt og blåse litt!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 15, 2008 Prøvde med ei hånd pumpe i dag.. Tok to drag så hadde jeg diesel igjenom filteret og opp i pumpa.. Det betyr at filteret er primet og fullt. Da burde det jo komme diesel frem til dysene, med mindre det er noe galt med pumpa? Solenoid ventilen bare "buzzer" og slår ikke ordentlig inn tror jeg. Kan denne byttes, eller må jeg ha hele pumpa ny? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 15, 2008 er bare en magnetventil som stopper diseltilførselen når du stopper motoren, denne kan byttes, er bare å skru den ut... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 15, 2008 er bare en magnetventil som stopper diseltilførselen når du stopper motoren, denne kan byttes, er bare å skru den ut... Ahhh det var godt å høre! Kan denne skrues ut med pumpa montert på motor, eller må pumpa ut først? Fant ikke ut hvor den satt hen, så hvis du har et hint her så hadde jeg blitt glad! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 15, 2008 hmm, den sitter på pumpa, går ann å skru ut med pumpa på motoren, sitter en ledning oppå ventilen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 15, 2008 Trodde disse motorene skulle være selvluftendes. At det bare var å dra den på startmotor, så luftet den seg selv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 15, 2008 Fikk start på den til slutt.. Etter å ha sugd frem diesel med håndpumpe tre steder. -til filteret slik at det var fullt. -til "fremsiden" av pumpe. -til retur ut fra pumpe slik at pumpa var full. Så var det å løsne på røra til dysene å lufte de ved å dra den på starteren.. Da kom det diesel og bilen startet til slutt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...