#1 Skrevet Mars 14, 2008 Har en golf 3 92mod 1.9td. Reima røyk plutselig og nå som jeg setter på ny, sklir den bare av nede ved veiva. holder seg fint på reimhjulet på vannpumpa og dynamoen. prøvde å bytte vannpumpe da den var en smule slakk og reimhjulet. Noen som har en ide hva det kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 14, 2008 Såvidt jeg husker er det kanter på både remhjulet til dynamo og vannpumpen, men ikke på remhjulet nede ved veiva...det kan altså godt hende at det er skjevheter i de to andre hjulene remmen går over som gjør at reima blir dratt av hjulet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 14, 2008 tja, kansje. det er kanter på veiva og dynamoen, men ikke vannpumpa. unormalt at den nede vel veiva blir skeiv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 14, 2008 Sitter nedre reimhjul/det på veiva skikkelig fast? Hender senterbolten der løsner med det resultatet at reimhjulet løsner, slår i filler kilesporet i veivakselen og i værste fall havarerer motoren. Gjelder 1.9 TDK. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 14, 2008 ja den gjør det. sist jeg sjekka hvertfall har hørt at det er "standard" denne motoren eller noe. har en 1,6bensin motor liggende, det meste er likt så kan prøve å se om det reimhjulet der passer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 14, 2008 Står alle reimhjulene rett ovenfor hverandre da? Reima ligger riktig? Det er riktig reim? Teite spørsmål kanskje men... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 14, 2008 De skal stå rett ovenfor hverandre, visst ikke må veiva blitt trykket inn har bytta vannpumpe som sagt, og dynamo har jeg også prøvd med en annen. Reima ser ut som at den ligger riktig ja. Etter det som jeg forstod er det 2 typer reimer til disse motorene. det var kun denne som passa! men den er ganske vanskelig å få på. må stå med en skralle på veiva for å kjøre den i hakk. Hadde en gtd før og, men der hadde jeg eget strammehjul, på denne er det stramme mekanisme på dynamoen. Kan det være feil reim som gjør at den hopper av? Ingen spørsmål er for teite 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 14, 2008 He he....bra! Tja, tenkte på om kanskje rillene i reima og på reimhjulene ikke helt passet i hverandre eller noe. De ER stramme å få på ja. Er vel ei slik fjær under dynamoen som gjør at man skal løsne boltene til dynamoen, trykke denne ned med et spesialverktøy, sette på reima og la fjøra dytte dynamoen opp igjen til reima er stram nok for så å dra til skruene egentlig, men også da er det MYYYY trangt. At veiva er trykket inn skal vel godt gjøres i grunnen. Hmmmm....kommer ikke på noen flere ting her nå gitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...