Hvilken lakk bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

Har en svart Audi A3, skal hellakkere før sommersesongen. Og har lite peiling på lakk. Skal fortsatt ha svart men åssen lakk bør jeg velge? Hørt no om sølvglins, åssen funker detta?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye å velge mellom.

Du kan jo ha alt fra blank sort, til å ha metallic,perlemor eller flakes i forskjellige farger i den.

Jeg har sort med litt sølv og blå perlemor i på tak,panser og bakluke på boraen min. Har ingen gode bilder av dette. Men får litt annet skinn i solen med det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Blir vel sikkert til at jeg bare velger sort metallic. Perlemor hva vil det si? Hørte me lakkereren på jobben om flakes men det var rimelig dyrt for å si det sånn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sort metallic er lite pent i forhold til sort blank. metallicen for bilen til å se skitten ut

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sort blank? Er fremgangsmåten hos lakkereren den samme som på metallic? Eller er det noe spes du må gjøre? Eller er det bare selve blandingen på fargen som er anderledes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakken på mazdaen var peeen:D;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fremgangsmåten er samme på vanlig lakk(blanksort/metallic/perlemor osv)

Men om du skal ha noen effekt, så må det oftest litt mer arbeid i. Flakes strøs vel over i lakken før man legger klarlakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flakes legges sammen med klarlakk ja, men krever at bilen må pusses ned et par ganger ekstra, så er endel mer arbeid og mye dyrere. Gjort dette selv på en bil tidligere...

 

A.J.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har lakkode på sort blank?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.