Sliter med å få av styrestag!

Anbefalte innlegg

Driver å skal bytte dempere foran på høyre side, men sliter med å få at styrestaget da det er presset på. Sitter som faen. Noen stalltips? Synes jeg slår ganske hardt, men redd for å slå i stykker noe. Bilen er en Passat 2002.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

styrestaget presset på?? du mener yttre endeledd?

stalltips: demonter bolten til demperen nede, fjern noen lokk som står under panseret hvor du kommer til skruene som demperen er festet i. Lakkerte lokk. 2 muttere så har du ute demperen.

Eller så må du løsne fremre/bakre bærearm endeledd, 3 bolter på toppen + nedre bolt demper for så å ta ut hele rakklet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Styrestaget er presset på ja, får den ut en halv cm så stopper det, ikke sjans å få ut mer. Jeg har føre dette løsnet bolt i bunn av demper og stab stag.

Ok, som jeg forstår deg nå så holder det kun å løsne nedre bolt på demper og de to mutterene under de lakkerte lokkene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Styrestaget er presset på ja, får den ut en halv cm så stopper det, ikke sjans å få ut mer. Jeg har føre dette løsnet bolt i bunn av demper og stab stag.

Ok, som jeg forstår deg nå så holder det kun å løsne nedre bolt på demper og de to mutterene under de lakkerte lokkene?

Styrestaget på Passat er ikke presset på, det er skrudd. Det ytre endeleddet har en gummiforing ytterst, så er det gjenger innover. Jeg tror du snakker om noe annet. Du kan ikke ta et bilde av delen du sliter med, så er det lettere å si hvordan den skal løsnes?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er akkurat den delen jeg sliter med! Denne må vel av for å få ut demperen? Da er den isåfall ikke skrudd den første halve cm! For der er det null gjenger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er null gjenger der, og du kan bevege den en halv centimeter, så er den ødelagt. Men godt mulig den sitter helt for j...ig, har slitt med det samme selv. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=68252

Er det den delen du sliter med, så skal det ikke være nødvendig å ta den av, det holder som de sier med de to muttrene under de lakkerte lokkene, og bolten i bunn av demperen.

Edit: Hmm, glemte at jeg bare hadde bilde av det indre endeleddet i den tråden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du nå ser for deg endeleddet; så satt den en skrue skrudd ned fra toppen og ned i den, og en skrue på siden. Jeg har løsnet begge disse. Så slo jeg deretter selge staget 0,5 cm ned,da stoppet det. Så du mener grunnen for at det stopper er at det er gjenger på resten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg vært ute å skrudd av disse to mutteren, og demperen er løs!

Men sliter fortsatt med de problemet å få ut demperen, da bunnen av demperen ikke går "over" et stag. Det er derfor jeg trodde styestaget måtte av for å slippe ned hele akslingen lenger ned for å få ut demper.

Bilder kommer asap nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du nå ser for deg endeleddet; så satt den en skrue skrudd ned fra toppen og ned i den, og en skrue på siden. Jeg har løsnet begge disse. Så slo jeg deretter selge staget 0,5 cm ned,da stoppet det. Så du mener grunnen for at det stopper er at det er gjenger på resten?

Du har fjernet disse skruene?? og ikke bare løsnet? for det er spor i endeleddet som skruen går i.

Om dette er nødvendig og fjerne for og få ut demperen husker jeg ikke helt. for i det siste har jeg hatt ut gewinderet og dette er jo endel lavere enn org. demper og fjær.

Kan ikke bruke noe og bende det over bærearmen på da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja fjernet begge skruene, og da kan jeg slå styrestaget litt ned til det brått stopper. Fikk tips av en som skrudde audi at det bare var å dra til som faen, men tørr ikke mer. Må være noen annet som sperrer, for det kommer ikke lenger ned enda jeg slår med mye makt.

Ja stemmer, ja har prøvde å bende over, mangler ca en cm. Tørr ikke bende alt jeg har da jeg er litt redd for at styrestaget skal få seg en runde.. Eller er ikke det noe problem?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har fjernet disse skruene?? og ikke bare løsnet? for det er spor i endeleddet som skruen går i.

Om dette er nødvendig og fjerne for og få ut demperen husker jeg ikke helt. for i det siste har jeg hatt ut gewinderet og dette er jo endel lavere enn org. demper og fjær.

Kan ikke bruke noe og bende det over bærearmen på da?

Eneste jeg ikke har fjernet er den bolten som går vannrett gjennom, den sitter som faen. Kan ikke skjønne den kan være meningen å få ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste jeg ikke har fjernet er den bolten som går vannrett gjennom, den sitter som faen. Kan ikke skjønne den kan være meningen å få ut?

Den vannrette bolten må fjernes. er frest ut spor i endeleddet.

show_image_stream.php?bid=93018733&dx=58

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan fjerne..? Slå som faen? Rikker seg ikke en mm når jeg bruker hammeren vet jeg :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan fjerne..? Slå som faen? Rikker seg ikke en mm når jeg bruker hammeren vet jeg :P

hmm. skal være og bare dunke rett ut denne. Har ikke sittet så godt på de jeg har tatt.

Mulig du må på med varme og slikt. men da ryker jo fort belgen på endeleddet og slikt da.

Har 2 nye her hvis du skulle trenge :P

Men er usikker på om man må ta endeleddet for og få ut demperen... der sliter jeg med husken..............:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, skal prøve noen lette slag til, eller så får jeg finne på noe lurt!

Ja takker for all hjelp, kjempegreier! Har kommet mye lenger nå hverfall. Sier fra hvordan det går :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter noen massive slag med storhammer`n begynnner jeg å lure.. Ikke bevegelse i hele tatt. Tømt en boks 5-56 på den nå så får stå å godgjøre seg. Utrolig greier..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den skruen kan sitte veldig godt. Jeg har brukt en avdrager til den første gangene jeg har hatt de av. Men du trenger ikke å ta av styrestaget, det er bare å bende over den "gaffelen" nederst på demperen. Må nok ta i litt, siden du ikke har brukt fjærklemmer, men jeg fikk det til uten når jeg byttet til KW på A6-en min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mm ok. Har fjærklemme liggende så tenkte å prøve det nå. Ja skjønner ikke at det er mulig. Har en teori at bolten sitter i spenn i det endeleddet grunnet den sprekken eller noe. Sinnsyk sak. Prøver igjen :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så her er situasjonen; demperen er nå løs og jeg kan liksom løfte den opp og ned par cm, uten at jeg får den ut. Prøvd å bende den ut, mangler for mye. Og den bolten på endeleddet kan jeg glemme og få ut.. Vinkelsliperen ligger tre meter unna meg.. Noen enig i tanken..??

Det var dagens innsats, nesten bedre å blitt i senga i dag :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor skal du absolutt ha av endeleddet for å skifte demper? Sett et spett eller noe på de nedre armene, vri over styringa og trykk spettet ned, du får klaring til å dra ut demperen og over ene bærearmen. regner med det er du plages med

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

ser du har slått ned endeleddet ditt litt, dette er det som er i "slakken" i det freste sporet i endeleddet. kan være at siden du nå har slått det ned, vil bolten "henge" mot endeleddet. slå endeleddet litt forsiktig opp og se om bolten løsner da ;)

Mvh

Lars Ivar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har skrudd på plass den øverste skruen slik at den ikke henger ned, og slår som faen. Kommer ikke en mm nå heller.. Skjønner ikke hva som skjer. Får prøve spettet i morgen, eller så går demperen av med baufil eller vinkelsiper..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.