Koble opp nytt ledningsnett eller datasprut?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en 1985 Coupe Quattro!

KV motoren er tatt ut, men det orginale ledningsnettet ligger fremdels der.

Samtidig har jeg en 10vt fra 5000 turbo som snart er klar til å settes inn!

Det jeg da lurer på er om jeg skal koble opp et ledningsnett med hjerne jeg har fra Urquattro 1988 modell (MB) jeg har liggende eller kjøpe hiddensprut?

Og vil jeg kunne bruke det orginale ledningsnette fra Coupe hvis jeg velger hiddensprut? Det spiller vel ingen rolle hvilken hjerne som ligger der og ikke har noe særlig jobb, hvis det er hiddenspruten som tar seg av tenning og sprut?

En annen fordel med hiddensprut ville jo vært veldig mye mer stabil sprut og mulighet for mer hk enn 220!

Håper noen gidder å komme med noen seriøse svar her:) Hadde hjulpet meg mye!

Vennlig hilsen

Jesper Graff

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Jesper !!

Jeg ville nok anbefalt å kjøpe hiddensprut med en gang. Dette kan du jo ha med deg til flere biler og evnt. en 20v med turbo, hvis du ønsker dette på sikt. I tillegg vil du få mye bedre respons tid med hiddensprut i forhold til org. ledningsnett.

Jeg kjører selv med org. urquattro nett, med med chippet hjerne og øket ladetrykk til ca 1,2 - 1,3. Etter at jeg har montert ny motor og kjørt denne inn, så skal jeg montere hiddensprut. Tror dette lønner seg i lengden, selv om det er en stor investering. Jeg er ganske sikker på at jeg går for Autronic fra KRB.

Er du som meg så ønsker du mere hester en 220 hk, etter å ha kjørt i et par uker.

Hehehe....

Lykke til

Stian Edvardsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vel nesten bestemt meg for å gå for hiddensprut!

Men kan jeg koble opp turbomotoren på det orginale Coupe ledningsnettet? Så slipper jeg all den jobben med å sette sammen Ur nettet!

Hjernen vil jo uansett bare ligge der nesten: klø : Dataspruten vil vel ta av seg all tenning og sprut:p

Noen innspill?

Jesper Graff

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet noe rundt dette?

JG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen kloke hoder her?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du trenger er vel signal til turteller, oljetrykk og vanntemp til instrumentet inne i bilen og går sikkert overens. Alt annet kan du vel fjerne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du trenger er vel signal til turteller, oljetrykk og vanntemp til instrumentet inne i bilen og går sikkert overens. Alt annet kan du vel fjerne.

Tusen takk for at du gadd å svare:) Var det jeg trodde sjøl også! Men måtte bare ha det sikkert!

Da spretter motoren inn iløpet av uka kanskje da:) Kommer litt ann på jobbing!

Men da blir det hiddensprut rett rundt hjørnet: smil :!

JG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er min erfaring basert på Golf men er sikkert mye likt. Ledningsnett til motor og det som er til instrumenteringen er mulig å skille fra hverandre. Har du koblingsskjema kan du finne fram det du trenger, og flette dette ut fra resten av motorstyringen.

ECU og diverse rele kan du sikkert droppe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er min erfaring basert på Golf men er sikkert mye likt. Ledningsnett til motor og det som er til instrumenteringen er mulig å skille fra hverandre. Har du koblingsskjema kan du finne fram det du trenger, og flette dette ut fra resten av motorstyringen.

ECU og diverse rele kan du sikkert droppe.

Ja, det blir noe sånt:)

Kan jo bare la det ligge der i første omgang! Så skille det etterhvert:) Men er jo heller ikke store jobben:) Så får se

Takk for alle svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.