#1 Skrevet Mars 16, 2008 Hallo! Har MSD 6A tenningsforsterker og MSD Blaster coil på min S2. Sliter litt med å finne ut hvor de to siste ledningene som skal "trigge" denne boksen skal hen (rød og hvit på skjema)?! Vet det er en del som har disse boksene nå, så tenkte en kunne få tips der! Skal en koble de ledningene på den lille boksen som ga signal til den originale coilen? For det står jo i parantes i boka, "Original coil + wire" og " original coil - wire". Mvh Thomas. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 16, 2008 Du skal koble den til den orginale tenningsmodulen ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 16, 2008 Hmm! Ok! Prøvde det istad... Funket absolutt ikke gitt! De andre ledningene KAN en jo ikke ta feil av, det er jo pluss minus batteri, pluss minus coil. Så er det de siste som skal på pluss minus originale tenningsmodul...?! Kobler tilbake så starter det, men kobler på forsterkeren starter den ikke! :-s Hva skal jeg sjekke da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 3, 2008 Kontrollert at det nå er 12V til tenningsforsterker fra batteri. Kontrollert at det er 12V tennings strøm. Kontrollert at +/- fra tenningsboksen står riktig på coilen. Mangler kun den lille hvite ledningen nå, som tydeligvis skal gi signal (skal egentlig stå på original minus)... Har noen bilde av monteringen av sin? Bare så jeg får 100% bekreftelse på at jeg har gjort riktig...?!?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 3, 2008 Du må ha den orginale tenningsmodulen, denne skal gi signal til tenningsforsterkeren som igjen gir strøm til coil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 3, 2008 Ja, er jo slik jeg har prøvd meg på å koble det... Lille rød og lille hvite fra tenningsforsterker skal jo på den orignale tenningsmodulen? Den som står rett ved siden av coilen. Det er der det er 12V tenningsstrøm blant annet... Jeg kan ikke fatte at jeg får gjort dette feil! Må være boksen som kødder med meg eller noe... For vogna starter jo med en gang jeg kobler meg tilbake uten forsterkeren! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 3, 2008 Den orginale tenningsmodulen skal gi signal på den hvite ja. Ligger koblingsskjema på dette ute på msd.com Husker ikke hvordan dette var koblet i hodet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 3, 2008 Noen i norge som selger MSD? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 3, 2008 Sverre Kahrs i Oslo har vel en del (http://www.sverrekahrsracing.no/Butikk/priseks/MSD/MSD.htm) Ellers vet jeg Frode Jørgensen skaffer vel det meste. Fra han jeg handlet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...