Overrasket over justerbart senkesett

Anbefalte innlegg

Har fått litt fin hjelp i går med å montere senkesettet. Når vi monterte det så opplevde jeg noe veldig merkelig, det er jo umulig å få senka nok bak?! Noen her som har erfaring med dette fra før?

Som dere ser er bakdemperen skrudd helt i bunn :

IMG_0424.jpg

På toppen er det montert den originale delen til venstre:

IMG_0419.jpg

Denne er ganske lang, ca 23cm :

IMG_0419.jpg

Finnes disse i kortere utgaver? Bilen min var i utgangspunktet høy før senking og synes det er merkelig at jeg ikke kan senke den lengre ned enn det som er godkjent bak. Noen som vet noenting om dette? Forran har jeg jo 6cm til med gjenger selv om den er senket ca 80mm forran..

Alt stemmer forøvirg mot TUV papirene når det gjelder senkesettet og bilen. Burde jo være mer gjenger å gå på bak?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kapp av en eller to ringer i toppen der da, hvist ikke det er "kon" ser ikke sånn ut på bildet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan ikke kappe om du skal ha dette godkjent..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke kappes nei, kjøpte jo justerbart for å ha det godkjent. Men synes det var merkelig at den ikke gikk lavere. Derfor, finnes det noen kortere OEM deler som er brukt her(husker ikke hva den heter)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får ikke tak i kort hovedfjær + en hjelpefjær da? Det måtte jeg få tak i på FK settet mitt, men der ser det ut som fjæra er mye lengere enn din så ikke sikkert det blir "plass" til alt det...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får ikke tak i kort hovedfjær + en hjelpefjær da? Det måtte jeg få tak i på FK settet mitt, men der ser det ut som fjæra er mye lengere enn din så ikke sikkert det blir "plass" til alt det...

Fikk du tak i dette med godkjente fjærer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk du tak i dette med godkjente fjærer?

Vet ikke helt åssen det er med godkjenning på det.. Men det er jo bare bestilt fjærer fra et annet FK sett så er jo ikke noe annerledes bortsett fra at jeg nå har en kortere hovedfjær + en hjelpefjær i tillegg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strengt talt, hvis du får senkesettet skrevet inn i vognkortet først, så kan du jo bare modifisere det etterpå. Er ikke en kjeft som kommer til å bry seg om hvordan den fjæra ser ut på EU-kontroller i fremtiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strengt talt, hvis du får senkesettet skrevet inn i vognkortet først, så kan du jo bare modifisere det etterpå. Er ikke en kjeft som kommer til å bry seg om hvordan den fjæra ser ut på EU-kontroller i fremtiden.

Jo sant nok, men jeg liker helst at det er i den standen det er ment å være.. Selv om et par kapp med vinkesliper frister veldig! Selvfølgelig etter godkjenning isåfall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du sjekket om demperen bak bunner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

demperen bak bunner ikke. Det er ca 2-3 cm vandringsvei mens begge bumpstopperne er på plass.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke du skru muttern andre veien for å senke da??

For å "klemme" sammen fjæra så den blir kortere?

Er ikke sikker altså, har ikke vert borti justerbare senkesett før..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke du skru muttern andre veien for å senke da??

For å "klemme" sammen fjæra så den blir kortere?

Er ikke sikker altså, har ikke vert borti justerbare senkesett før..

Da har du misforstått. Du flytter den nedre fjærskåla lengre ned noe som gjør at fjæra holder samme lengde(ved samme vekt) og da senkes bilen. Jeg har bare ikke mer og skru på: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min var selve senkemekanismen fjernet så senkfjøra bare sto der, da ble den lavere: pp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min var selve senkemekanismen fjernet så senkfjøra bare sto der, da ble den lavere: pp

Det blir ikke prøvd ut:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at fjærene synker litt sammen når du får kjørt litt. Hvor mye er avh av fjærene, men litt er det. Hvor mye lavere skulle det ha vært?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dy58ph.jpg

Kutt der eg har merket rødt etter godkjenning, ingen som da ser at det mangler en ring nederst og alt passer i sporene i gummiforingen. Nederste 3 ringene har jo ingen funksjon anyway

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville IKKE kuttet i ett slikt sett,da hadde jeg heller solgt det og kjøpt ett annet som senker mer. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bosch senking er noe man gjør på Volvo 240 ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den røde streken har jeg på en måte flyttet et hakk/en ring lengre ned i hodet mitt fra før. Men leter etter noen andre fjærer som kanskje kan passe. Har lite lyst til å begynne å kappe fjærer her...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kapper du får du det ikke godkjent. Står jo hvor mange runder det er på fjæra i tuv papirene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kapper du får du det ikke godkjent. Står jo hvor mange runder det er på fjæra i tuv papirene..

Veit. Derfor vil jeg ikke kappe. Det blir uansett ikke noen endringer før setter er godkjent og inne i vognkortet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kapp etter det er godkjent, kommer aldri til å bli merka uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk dette settet til du har räd til ä kjöpe deg nytt, det er bedre enn ä kappe. Ödelegger jo egenskapene + at det blir vanskelig ä selge etterpä.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De siste viklingene ligger jo inntil hverandre, så sånn sett så har de ingen funksjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.