#1 Skrevet September 27, 2004 Holder på å bytte ut hele eksosanlegge på golfen, inkl nytt grenrør.. Noen som har et tips på hvor jeg bør plassere lamdaen? Kan den stå på grenrøret? Må den ha eksos fra alle 4 sylinderne, eller holder det at den står rett ved utblåsningen fra ene sylindern? Eller kan jeg plassere den på mellompotta? Mange spørsmål her.. men blir liksom ikke helt klok... Er det noen måte å fjerne denne lamdaen på da? (sikkert domt spm, menmen) Slik at jeg bare kan kappe den bort Chassiet er 84 modell, så har ikke behov for kat og slikt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 27, 2004 sett lambda der hvor alle sylindrene møtes og kannsje par cm lenger ned. ternger og få eksos ifra alle sylindrene. tar du den bort så vil den gå veldig fett\ bruke mye bensin;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 27, 2004 Min gikk fra 1,1 til 1,5 l/mil med lambda frakoblet Anbefales ikke, på min sitter den montert på selve kat'n, så hvorfor ikke montere den på ca. samme plass som den var tidligere...? (du som skulle droppe den å sveise inn et rør?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 27, 2004 Takker for gode svar Tror jeg skal dra på et sveiseverksted å få sveisa inn ei mutter på grenrøret i morgen.. Opprinnelig postet av Thomas Kjørnes Min gikk fra 1,1 til 1,5 l/mil med lambda frakoblet Anbefales ikke, på min sitter den montert på selve kat'n, så hvorfor ikke montere den på ca. samme plass som den var tidligere...? (du som skulle droppe den å sveise inn et rør?) Har fjernet katn, å satt på nytt grenrør... Så kan nok ikke sette den der den sto tidligere.. Gav opp å bare bytte et rør, hele anlegget var bare skrot... Kjøpte nytt grenrør av en på Forumet tidligere i sommer, og kjøpte et 2,5" Simons anlegg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 28, 2004 Var visst ikke bare-bare dette, var innom det som fans av verktøy-skrue-dele shapper i dag. Det var ingen som hadde noe mutter som passet gjengene på Lamdaen, dro tillåme til en rørlegger - da noen påsto at dette var rør-gjenger. Men det var det heller ikke... Tok til slutt med meg den gamle katn, og det nye grenrøret til Opel verkstedet (ja du leste rett) her i nærheten. Har dem som kunde i jobben min, så de bruker å være hjelpsomme! Der fikk jeg en lærling til å skjære ut gjengene fra den gamle katn, å sveise dem på det nye grenrøret. Betalte 50kroner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 28, 2004 er litt ukurante gjenger på lambda kjøpte meg to muttere og en sånn blende plugg til og skru inn i den ene utaket når ikke bred bånds lambda står i. kjøpte det gjennom et firma som bare selger eksos annlegg og deler til det. Men klarer selfølgelig ikke og huske navnet på den sjappa i farta. hvet bare at vi fikk reklame ifra dem ut på jobben der jeg fant det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 28, 2004 VAG lamda har 18mm gjenger m/1,5 i stigning altså fin-gjenger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 28, 2004 Opprinnelig postet av Nikolai Fekjær VAG lamda har 18mm gjenger m/1,5 i stigning altså fin-gjenger Hadde noen "eksperter" til å se på det, dem mente det ikke var fin-gjenger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 28, 2004 er jo bare å måle høyde på gjengene da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 28, 2004 Opprinnelig postet av Thomas Kjørnes er jo bare å måle høyde på gjengene da... jaja... fikk nå fikset det ved å skjære ut gjengene fra katn med skjærebrenner... Men katn er ikke så mye igjenn av... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 28, 2004 Case closed 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 29, 2004 Klarer ikke å dy meg.... M18 standar metriske har en stigning på 2,5 mm, og når da lamdaen har 1,5 i stigning er det fingj. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 29, 2004 Nå er jo dette historie, men jeg hadde akkurat samme dilemma på min, ettersom grenrøret går i 2 og 2 rør nedover. Jeg kjøpte korrekt gjenget mutter hos Koppernæs/nes? (vet ikke om de finnes kun her...) og sveiset inn denne rett forran Skybert-kat`n.. gikk so det susa;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 29, 2004 Trenger vel ikke eksosen fra alle sylinderene. Mange biler, spesielt med V-motorer som den sitter på ene siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...