Anbefalte innlegg

Hvordan er det å valse en lakk som 1mnd gammel? Dumt? Vil det sprekke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det aller mest dumme/triste er at dette hadde det vært en fordel å tenkt på før man lakka;). Men ut fra det jeg har hørt og erfart så er frisk lakk mer fleksi enn gammel. En som har erfaring og varmer opp lakken (ev. valser ute i solsteika) vil fint greie å valse uten at lakken sprekker. Spørsmålet er også hvor mye du har planer om å valse. Bare å brette opp kanten går som regel bra. Men det begynner ofte å spøke for lakken når man skal dra ut skjermen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja jeg vet.. Er skikkelig dumt, men jeg ble påkjørt og alt ble gjort av verksted.. Og de valset ikke, derfor ble det vansklig og gjøre det før lakk... Har plass til felgene nå, men vil gjerne få de lenger ut.. Og jeg har smale dekk så det står ikke på det :) Men tenkte siden lakken er såpass fersk at det vil gå.. Men vil ikke få rust på en "ny bil" Er ikke noe kant som skal brettes, men buen må presses ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har hørt at hvis du valser så vil lakken sprekke mer eller mindre gammel eller ny lakk. men igjen så spørs det hvor mye du har tenkt og gjøre ut av det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vær også obs på at om det er brukt sparkel på hjulbuene før lakk, vil dette mest sannsynlig sprekke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

og det er jo aldri noen garanti for at det ikke sprekker.. ville vært veldig forsiktig med dette hvis du er fast bestemt på og ikke lakke igjen. Man vet aldri..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ble ikke nødvendig og valse.. da jeg får plass til 9.5x19 et45 uten problemer.. Så har 3mm spacer på, men skal prøve 5mm.. tror det går :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.